Index

הבלוג של אייבי גילת

בלילה לא בדיוק הרגשתי טוב הרגשתי גודש בסינוסים והשינה לא בדיוק הייתה שינה. קמתי בבוקר עם תחושות לא טובות כאשר המצח מקדימה כואב והנשימה לא בדיוק סדירה. קבענו עם כמה חברים ובמיוחד עם קובי (קוברה) קורן ידידי משכבר הימים בביתו של חברי דידי אדר ואשתו טלי הברפלד אדר. התכנון היה לצאת בשעה 8 בבוקר אבל כמי שרגיל שנים לקום מוקדם בשבת הרגשתי די חסר מנוחה. יצאתי בשעה 7 ורבע לסובב את הרגליים ולעשות חימום. בינתיים הראש כואב מ'זה כואב מתפוצץ.

ברבע לשמונה אני מגיע לביתו של דידי ומקבל מיד כוס תה חם עם הרבה סוכר בדיוק כפי שאני אוהב. קובי ושי תקוע מגיעים בשמונה בדיוק ואנחנו מתארגנים לתזוזה. כבר בהתחלה הרוח הצפון מזרחית שרק הולכת ומתגברת עושה לנו את החיים קשים קשים. אני מוביל כדי להכתיב קצב. תענוג לראות את חברי קובי קורן מסובב את הרגליים. רואים שמה שיש לו ברגליים זה מומחיות שנקנית בהרבה עמל ויזע על האוכף. שנים של אימון ותרגול אני חושב לעצמי. מאסטר. את העליה לזכרון אנחנו עושים בקצב של חימום ואחר כך הפלוטון הקטן שלנו יורד למטה לכיוון צומת פורודיס. אחרי הפסקונת קטנה אנחנו ממשיכים בדרכינו צפונה כאשר משבי הרוח שמגיעים מהצדדים עושים לנו את המוות. עד הפניה לעליה של בית אורן אנחנו רוכבים על קצב של 32 קמ"ש פשוט אי אפשר לרכב יותר מהר. מיד אחרי הפניה אנחנו מתחילים לטפס. הטיפוס מול הרוח עד למעלה לעוספיא על פסגת הרכס נראה כאילו לא נגמר.

העליה של בית אורן כמה שהיא נראית תמימה היא אתגרית לכול רוכב אופניים בכל רמה. משם ממשיכים דרך הכפרים ולהפתעתי הרבה דווקא על הרכס הרוח כאילו נמצאת על מצב של פאוז. הירידה מעוספיא עם הסיבוב על הסרפנטינה נראה לא פשוט כלל בגלל הרוח הצדדית. בכלל הירידה מדלית אל כרמל כאשר הרוח מכה ללא רחם מהצד נעשית במהירות ובזהירות. בצומת אליקים מנוחה לתדלוק התרוקנות וצילומים. מריו סרמונטה נמצא על תפקיד הצלם כאשר CCC נמצאים במחנה אימונים בדרום. את הירידה מצומת אליקים אנחנו יורדים במהירות מטורפת של 60 קמ"ש כאשר הרוח היא גבית. ואז אני מציץ בזווית העין ורואה את שי תקוע עוצר בצד. פנצ'ר אני שומע את עצמי צועק אבל דידי וקובי נמצאים כבר בזון ואי אפשר לעצור את הרכבת המטורפת שדוהרת קדימה.

אני חוזר חזרה ותוך 10 דקות מחליפים את הגלגל הסורר שנכנס בו מסמר. ממשיכים לדהור הלאה שי ואני כאשר האיש תוקע (כשמו) מהירויות של 60 קמ"ש במישור ואני מתקשה לשמור איתו על הקצב. מטפסים את העליה לזכרון ודידי וקובי נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה. הם כבר יושבים על כוס קפה בארומה במול זכרון. אנחנו מצמצמים ומגיעים איזה רבע שעה אחריהם כאשר אני חושב לעצמי איזה כייף לשבת עם חברים. החיים דבש. מעלים זכרונות והשיחה היא כמובן על אופניים. אחרי הפסקה ארוכה אנחנו חוזרים שוב לדווש וסוגרים 4:25 שעות עם 104 ק"מ ומעל 1150 מטר גובה מצטבר. רכיבת כייף עם חברים כבר אמרתי אז זהו שכן. אינני מבין מדוע צריך בחורף הישראלי לקום בשש בבוקר ורק כדי להספיק לעשות עוד דברים. שבת שלום לכולם .......ועד כאן להיום

שבוע לא פשוט עבר על כוחותינו.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------אבל אין כמו הדוגלגלי כדי להחזיר אותי לחיים. ממש כמו עמיתי הנרי אוחיון שכתב את ספר "גלגלי החיים" אני היום מ'זה מתחבר לכך. אתמול חזרתי עם הזנב בין הרגליים. עליתי על הרולר ובמשך שעה וחצי נתתי עבודה. הייתי בטוח שהיום בבוקר לא אצליח לקום אבל כנראה שהג'ננה מגיעה אז היא מגיעה.
אחרי סידורי בוקר שמאפיינים את יום ששי לפחות אצלי (קניית עיתונים, מקומונים, חינמונים, והשלמת פריטים בסופר לקראת השבת) יצאתי לדרכי. מתגלגל על גלגלי שיניים קטנים ומחמם מנועים. הרוח בגב ואני דוהר דרומה לכיוון אומץ. בדרך חזרה אני מבחין בחברי דידי אדר. מצטרף אליו ועושה עוד ביקור במושב אומץ. חוזרים חזרה על המסלול שהוא סימולציה לחצי איש ברזל צפון בדיוק שיהיה בתחילת מאי. בצומת חריש פונים ימינה ומתחילים לטפס.
אני רוכב את האימון של שישי על אופני הרידלי נואה שקבלתי מרידלי ישראל כדי לערוך עליהם כתבת מבחן מוצר. הרידלי דוהרות כמו סוס מירוצים משובח ובעליות הן מגהצות את המשטחים הקשים והתלולים ללא כל מאמץ מיותר.
הרוח. הרוח. זה משהו לא נתפס השנה. בכל פעם שאנחנו רוכבים מזרחה דידי ואני אנחנו נתקלים בה. הרוח עושה לנו את החיים לא פשוטים כלל עיקר. אבל מה לעשות אילו הם החיים של רוכבי אופניים במיוחד אילו שרוכבים אאוטדור. מזג האוויר הוא אחד הפקטורים המכריעים ברכיבה ובעיקר הרוח.
שמעתי אתמול את נעמה אייזנברוך נותנת את התחזית של סופ"ש המתקרב. שוקו ולהתכרבל מתחת לפוך היה המתכון המוצע לקראת סופת הגשם שעתידה להיכנס עוד מספר שעות. ואני תוהה מדוע מטפטפים לנו כל הזמן את העובדה שכיש גשם כדאי שלא לצאת מהבית?. אולי בגלל שאני חושב תמיד הפוך על הפוך. להפך לרכב , לרוץ ואפילו לשחות בגשם אילו הן פעילויות לגיטימיות לגמרי. צריך כמובן ציוד טוב ולהיות הרבה יותר זהיר אבל מדוע להישאר בבית?!.
הניווי אנחנו ממשיכים בדרכינו גולשים במורד מי עמי כשהרידלי דוהרות במהירויות של 80 קמ"ש עם הרוח בזנב. את הסיבובים האופניים בכלל לא סופרות. מגיעים עד למטה ומצטרפת לפלוטון הקטנטן שלנו גם טלי הברפלד אדר. מטפסים שוב מול הרוח עד למי עמי ושם אחרי תדלוק קצר ממשיכים. הפעם הרוח משחקת לטובתינו ואנחנו צוללים למטה עד הטי של חריש במהירויות שגעוניות כאשר הספידומטר של דידי מראה על 70 קמ"ש במישור.
משם שחרור עד לקפה סי בכרכור.
סך הכול רכיבה של 4.5 שעות, 105 ק"מ, ומעל 1300 מטר גובה מצטבר.
הקפה שאחרי מעולם לא היה טעים יותר.
סופ"ש נפלא וחג אהבה נהדר לכולם

נ.ב.
שכחתי לציין שהיום זה 10 שנים למותו הטראגי של מרקו פנטאני ז"ל המטפס האולטימטיבי שכל כך הערצתי. בעליות ישבתי על הדרופ'ס ממש כמו "הפירט" ונתתי כמה לחיצות בדיוק כמו מרקו. אחחחחחחחחחחח איזה רוכב שהוא היה. ארוודרצ'י מרקו.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

עוד אימון סימולציות של איש הברזל עבר על כוחותינו

Prev Next »

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר: