top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

GIANT TALON / גם יפים וגם אופים/מבחן שטח.

Talon_29er_2_Dark_Blue.jpg

היבואן : בנדא ספורט, רחוב המחשב 1 נתניה
המחיר: 3300 ₪

בוחן:אבי גנאור

הקדמה
לפני כארבע שנים פרסמנו במגזין אופניים  ובאתר שלו, כתבת  מבחן שנעשתה על ידי בוחני מגזין אופניים שסקרו 3 דגמי אופני הרים שמוצעים לצרכן  במחיר הנמוך מ-3,000 ₪. בדיעבד הסתבר שהכתבה הזו זכתה לחשיפה אדירה ולכמות כניסות מרשימה ואף היו לה מאות תגובות.  וזה לא פלא שכן מרבית  רוכבי האופניים במדינת ישראל לא בהכרח מתעניינים רק ב"עשירון העליון " של דגמי האופניים שמוצעים כאן למכירה. ההיפך הוא הנכון רובם מתעניינים באופני כניסה או שמבקשים לשדרג את האופניים הישנים והפשוטים שברשותם ומוכנים להשקיע לצורך זה בין 2000 ל-4000 ₪  בלבד. מסיבה זו בחרנו לבחון ולפרסם בסוף השנת 2015  דווקא את אופניים מסדרת -GIANT TALON עשרים ותשע א
ינטש,  שמייצגים את אופני הכניסה של הענק הטיוואני  לשטח, לשנת הדגם 2016 שעד לאחרונה הוצעו לקהל הרוכב בפורממט של 27.5 אינטש בלבד

giant4.jpg

בהתחלה
זה אולי מיותר לציון אבל כאשר מדברים על אופני כניסה שעלותם לצרכן הסופי היא מתחת ל4000 ₪, אין דינם של אופניים מלפני 4-5 שנים שעלו סכום דומה, לאופניים המוצעים לכם כיום באותו המחיר. אין ספק שהחדשים הם הרבה יותר טובים ומצוידים במכלולים משובחים בהרבה. כך גם במקרה שלפנינו. רכבתי לא מכבר על אופני כניסה עם זנב קשיח של גיאנט מלפני 10 שנים ולעומת הטלון 2016 הם ממש נראים ומרגישים פרה-היסטוריים. הדגמים החדשים, למרות שהם מצוידים בגלגלי 29 אינטש ושלדה גדולה יותר, הם קלים וזריזים בהרבה מקודמיהם, שלא לדבר על העיצוב החדיש והצבעים המפתים  (כולל אוכף מעוצב ונוח) שמאפשרים גם למי שזה עתה הצטרף למשפחת הרוכבים להרגיש  כמו רוכב ותיק ומאובזר שאינו צריך להתבייש בציוד שלו בבואו לרכב בחברת שועלים מנוסים וותיקים ממנו. מי חלם פעם על אופני כניסה עם בולמי זעזועים ומעצורי דיסק הידראליים?
giant5.jpg
האח הגדול 
למרות שכיום הטרנד המוביל בענף אופני ההרים, הוא של אופני 27.5 אינטש, יש עדיין די מקום גם ל"אח הגדול" עם הגלגלים במידה 29 אינטש, בעיקר אם הוא מגיע עם שלדת אלומיניום מתקדמת כמו זו של הגיאנט טלון. השלדה  שתוכננה במיוחד עבור אופני 29" היא לא רק יפה אלא גם קלה ויחד עם זאת קשיחה ומגיבה היטב לכל לחיצה על הפדלים.
על פי המתכננים היא נועדה לסייע לרוכב לחלוף על פני כל מכשול תוך שמירה על המומנטום ברכיבה ומנסיוני היא אכן עומדת במשימה. לשלדה מחובר בולם קדמי (קצת יותר מסביר)  מבית היוצר של סנטור, עם מהלך של 100  מ"מ (מי צריך יותר כשמדובר ב29") שמגהץ  לא רע את השטח ומערכת בת 27 הילוכים, מבית שימנו שתסייע לכל רוכב ולא משנה עד הכמה הוא בתחילת הדרך לטפס גם את העליות הקשות ביותר ולדהור במישור ובמורדות תוך ניצול המומנטום הגדול של גלגלי ה29" לצבירת מהירות.
להבדיל מהמעצורים בדגם הקודם של טלון ( 27.5 אינטש ) שהיו מכניים, הטלון החדש 29"  מצויד גם במעצורי דיסקהידרואליים שמקלים על הבלימה ומאפשרים שליטה טובה יותר על האופניים. לתחושת הביטחון גם תורמים הצמיגים המעולים מבית מקסיס 
Crossmark, 29x2.1 שמרחפים מעל המהמורות – רק חבל שהם  לא יותר בשרניים למניעת החלקה בסיבובים ובברמים חדים עם דרדרת. רוכבים כבדים כמוני מעדיפים להרים  את הישבן מעל האוכף ב"ריחוף" מעל מהמורות כדי לא לחטוף מדי פעם מחדש תזכורות שמדובר באופני זנב קשיח  אבל ברוב המקרים זה ממש לא מחויב המציאות שכן גם הגלגל הגדול בולם בעצמו חלק ניכר מהזעזועים ואת שאר העבודה מבצע הבולם הקדמי, שגם הוא אגב ניתן לנעילה הידרואלית  - מה שמסייע לרוכבים הן בטיפוס והן ברכיבה מהירה במישור או אפילו על כביש.

 

 

 


giant12.jpg

מפרט האופניים

שלדה אלומיניום 29"

מידות   S,M,L,XL

צבעים  Dark Blue/Red

מזלג SR Suntour XCM HLO - 100mm travel

כידון           Giant Sport XC, Low rise, 31.8mm

סטם           Giant Sport

מוט כיסא    Giant Sport, 30.9mm

אוכף           Giant Connect, upright

פדלים         MTB Caged

מעביר הילוכים קדמי Shimano Acera

giant10.jpg

Front Derailleur    Shimano Alivio

מעביר אחורי          Shimano Deore, Shadow

מעצורי דיסק  Tektro Auriga, Hydraulic disc, [F] 180mm [R] 160mm

ידיות מעצורים        Tektro Auriga, Hydraulic disc

הילוכים       Shimano HG200 11x34, 9-speed

שרשרת      KMC X9

קראנק        Shimano Alivio, 22/30/40 ציר אטום

גלגלים 29" אלומיניום מבית גיאנט

חישוקים     Giant Alloy, Double wall

צירים          Giant Sport Tracker Disc, 32h

שפיצים       Stainless Steel, 14g

צמיגים        Maxxis Crossmark, 29x2.1
giant3.jpg

סיכום/ רשמים וחוויות  
כמי שרוכב בדרך כלל על אופני 26" שיכוך כפול ושלדת קרבון, התקשיתי בתחילה להתרגל לזנב הקשיח של הגיאנט טלון ולממדי האופניים שהשרו עלי בתחילה תחושת מה של סרבול, בעיקר בכל מה שקשור לרכיבה בסינגלים ובסיבובים חדים. יחד עם זאת,  לאחר כמה שבועות ארוכים של רכיבה אינטנסיבית על האופניים במגוון גדול של תוואי שטח (סינגלים דרכים לבנות,  וחולות בסמוך לשפת הים) אני יכול לומר בפה מלא שהאופניים "כייפים" ומעניקים תמורה טובה לכסף.  ולהוציא את הפדלים המקוריים  שהחלפתי כמובן בקליטים, לא הייתי מחליף באופניים דבר, להוציא אולי את הצמיגים. אני הייתי מעדיף צמיגים בשרניים יותר ואם אפשר גם טיובלס.  גם מערכת גלגלי השניים הקדמית שמתבססת על שלושה גלגלי שיניים (פלטות) קצת מאכזבת שכן כיום מרבית האופניים החדשניים מגיעים בתצורה של 2X10 ולא 3X9 שיש לנו כאן.
מעצורי הדיסק בהם צוידו האופניים מבית טקטרו הם הידרואליים  וכשצריך ניתן לחוש היטב בנשיכתם  (תשאלו את הצמיגים)   הדבר היחיד שקצת הקשה עלי ברכיבה היה העדרו של המשכך האחורי אבל זה רק בגלל הפינוק והגיל. הגלגלים הגדולים של גיאנט מסייעים בבלימת הזעזועים ואם מפחיתים קצת את לחץ האוויר בגלגלים אז השיכוך טוב יותר וכך גם האחיזה.

 .אהבנו יותר

מחיר

עבירות

עמידות

עיצוב

אוכף

אהבנו פחות

משקל 
פדלים מקוריים

שלוש פלטות מלפנים ולא שתיים

 לסיכום

אופני גיאנט 29" מאפשרים לכל רוכב חדש וותיק להרגיש היטב בכל תנאי השטח. מדובר כאן באופני קצה אלא באופני כניסה ואולי קצת למעלה מזה אבל אין ספק שאם היו לי אופניים כאלה בתחילת הדרך כרוכב אופניים בשטח הייתי יותר ממאושר

giant16.jpg

 

   ציון סופי
4.5  כוכבים מתוך 5 בסולם מגזין אופניים

* הציון בהתחשב במחיר ובתמורה

 

 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg