GIANT ANYROAD / אספלט או בוץ?

Anyroad_1_black_600x380.jpg

מאת: אבי גנאור

מבוא: אמא מה זה בן או בת?
לפעמים אני פוגש בני אדם  שבמבט ראשון קשה לי להבחין האם מדובר בגבר או באשה  ומי בכלל יודע  אולי  בכלל מדובר בטרנסוויסט?  אבל כשמדובר באופניים, זו לא אמורה להיות בעיה.  מסתכלים בין הגלגלים. לאופני כביש יש שלדות אופייניות וקלות, שתי פלטות מלפנים, צמיגים צרים וחלקים וכידון צר ומעוקל. לאופני הרים לעומת זאת יש צמיגים רחבים ובשרניים, כידון ישר ורחב וטריפל קראנק מלפנים. אבל, מה קורה כאתה נתקל באופניים שנראים לך כמו אופני כביש יפים ומעוצבים היטב, עם כידון מעוקל שמצוידים בצמיגים עבים יחסית ועם טריפל פלטה מלפנים? רגע... וגם מעבירי הילוכים קדמיים בסגנון  STI, כפי שמקובל בכביש אבל עם עוד זוג ידיות מעצורים במרכז הכידון?  רגע אחד...אולי  שנפלתם על אופני סייקלוקרוס  אבל לא.. כנראה שאלה ה"אופניים לכל דרך" או כפי שמכנים אותם באנגלית ANY ROAD BIKES  מבית היוצר של הענק הטייוואני : GIANT.

אני תמיד נמשכתי לאופניים שונים, משהו שיגרום לאנשים לשאול אותי "תגיד מה זה בכלל האופניים האלה" או וואלה, יפים האופניים האלה אהה? אז ככה הגיאנט אנירוד הם בהחלט אופניים שעונים על הקריטריונים שלי. הם מיוחדים. הם נראים שונים ואנשים אכן שאלו אותי "מה זה האופניים האלה"?  ובהחלט מדובר בזן אחר, זן חדש, של אופניים שקשה להבחין בעצם מה הם ומה הם מייצגים. למרות זאת, יתכן שהם מתאימים בדיוק עבורכם. וכל זה למה? משום שעם אופני האנירוד של גיאנט אפשר לרכוב כמעט, ואני אומר כמעט שלא במקרה, בכל מקום. על כל כביש, על כל דרך עפר, גם  בשטח וגם לטפס עמם בכביש.

ganor_giant1.jpg

יפים לא?
כאמור, וזה לכאורה פחות חשוב אבל לא, המעצבים של גיאנט השקיעו ומציגים אופנים עם גזרה מעוגלת ובוהקת באדום (במקרה שלי) צינור  בקוטר משתנה שגולש  באצילות לאחור. לשאלתכם, האנירוד של גיאנט אינם אופני סייקלוקרוס למרות שהם נראים כאלה. הם קצת כבדים מידי וכנראה גם לא בנויים מספיק טוב עבור המקצוענים בתחום זה, אבל בינינו הם בהחלט יכולים לעשות הכול.  ה....כל גם לרקד בשבילי עפר ובשטחים (לא קשים מידי)  וגם לחלוף ביעף בכבישים מפותלים בדרך לירושלים.  השלדה היפיפייה שלהם  שנראית מה זה קרבון , בנויה במציאות מצינורות אלומיניום בקוטר משתנה וצבועה ברמת גימור מעולה שסובבה אחריה לא מעט ראשים. רכבתי אתה כשלושה שבועות גם במסלולי ראש ציפור וגם בסינגלים הפושרים שמסביב  ועברתי מהאספלט לבוץ ובחזרה ללא שום בעיות. גם בשבילי בני ציון בואכה אודים וגם בכביש לצור הדסה, ואריאל. האופניים הללו  תחלקים היטב בשני סוגי המסלולים. אם כי מי מאתנו שמורגל במשככים יזדקק ברכיבות ארוכות ומקפצות אולי למשככי כאבים. מוט האוכף אגב, עשוי מקרבון ומסייע מעט בשיכוך. בסינגלים כמו גם בכביש האופניים קלים  להיגוי ומדויקים בפניות, והפלטה המשולשת שמלפנים ועשרת גלגלי השיניים שמאחור, שיוצרים יחדיו 30 הילוכים מסייעים היטב לרוכבים בוגרים  כמוני  לשייט במהירות במישור ולטפס בהצלחה בעליות הקשות  בשטח  ובכביש וכל זאת בשלווה יחסית שמשדרת החוצה:" תתקדמו...לא אכפת לי מתי אגיע העיקר שבסוף אגיע".  לכתבת מבחן על אופני גיאנט TCR הקליקו כאן 

ganor_giant4.jpg

שליטה ברמה
בשטח השליטה על האופניים לא כל כך קלה כשמדובר בדהירה במורד או במעבר על בולדרים. הצמיגים הדגים לא משרים שם ביטחון אבל ברכיבה בעיר, הישיבה הזקופה עם הידיים בחלקו העליון  של הכידון מאפשרת לרוכב שליטה זריזה ומבט רחוק לפנים וזוג ידיות המעצורים הקדמי הנוסף שבהם מצוידים האופניים מאפשר תמרון ובלימה קלילים מבלי להסיר את הידיים מתנוחת המנוחה  על הכידון.   זה בהחלט תורם לנוחות ולביטחון של הרוכבים. יחד עם זאת, אם כבר מדברים על המעצורים יש לצין כי אמנם מדובר במעצורי דיסק קדמיים ואחוריים אבל המעצורים מכניים, הם גם  מכבידים על האופניים וגם פחות טובים מאחיהם ההידרואליים היקרים יותר.

אז מה בסוף
בסופו של דבר לנו נראה שבתקציב האמור בסך של 6500 השקלים שאותם תידרשו להשליש לידם של נציגי גיאנט בישראל, תקבלו תמורה לא רעה בכלל. גם אופניים יפים, גם שלדה אגרסיבית וכל זה בתוספת יכולות שטח של גיפון ונסיעה עירונית קלילה כמו בטויוטה לבנה. וכמו שאומרים בענף הרכב, אם תשמרו היטב על לחץ האוויר בצמיגים הבשרניים  אך הצרים של הגיאנט אנירוד, תגלו שבעזרתם אפשר גם לרדת לשטח מבלי לקבל כל יום תקר וגם לרכב ביעילות ובהנאה על הכביש. אז אמרנו הכול? כמעט הכול, כי בסופו של דבר  רצינו לוודא שהבנתם שמבחינתנו היינו מעדיפים לרכב אתם פחות בשטח ויותר בכביש אבל זה מסוכן אז מה אתם אומרים: נתראה בשביל?

אהבנו יותר:
עיצוב ובולטות
ורסטיליות
בעליות
נוחות 
מחיר

אהבנו פחות:
משקל.
מעצורים
שטח

_______________________2.jpg

נתונים רלוונטים
יבואן: בנדא ספורט נתניה
מחיר: 6500 ₪
מידות:
  XL 'L 'XS 'S' M. אופני המבחן היו  במידה L ו (תודה לאורין שכיוון והתאים )
צבע: כחול אדום ושחור: אופני המבחן באדום דם!
שלדה: אלומיניום ALUXX  בקוטר משתנה
מזלג: קרבון קומפוסייט
כידון: גיאנט XRארגונומי
מעביר אחרוני: Shimano Sora
מעצורים; Avid bb5 road  עם דיסק מיכני
ידיות מעצורים: שימנו וגיאנט
קסטה: Shimano  
שרשרת: KMC
קראנק;    30/39/50
חישוקים וחישרים: גינאט
צמיגים: גיאנט P-RX2