top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

מבחן מוצר לאופני רידלי נואה אר אס (NOAH RS (RIDLEY

רכב בדק וכתב: אייבי גילת

צילם: אבי גנאור

ridly2.jpg

בוקר יום שבת. תחרות הישראמן 2014 הסתיימה ואני לוקח את אופני הרידלי נואה אר.אס שקבלתי מידיו של בנצי אלקון מנהל החנות של רידלי ישראל, ויוצא לכבוש איתן את הרי אילת. האמת ממש שלא ידעתי למה לצפות. בכלל חשבתי לעצמי מי נותן לאופניים את השם רידלי?  ממש כמו סוס מרוצים שמתרומם על שתי הרגליים האחוריות שלו הרידלי יוצאות מהמלון בשעטה. את הישורת עד לכיכר טורונטו (באילת) אני משתדל שלא להפריע לרידלי ורואה מאחור  רק ענן של אבק. את העלייה להר חזקיהו ולמחסום נטפים אני מטפס בקלילות שמפתיעה גם אותי ועל הרכס אני פוגע עוד שני חבר'ה תושבי אילת ויחד אנחנו דוהרים על המסלול של תחרות הישראמן. בירידה, הרידלי מגהצות את העיקולים החדים בלי לספור אותם בכלל. אני חוזר למלון אחרי מספר שעות עם חיוך רחב כמו חתול שאכל שמנת. זה היה המפגש הראשון שלי עם הרידלי נואה אר. אס. לקחתי אותם מספר שבועות מאוחר יותר למבחן מוצר של אתר מגזין אופניים.

ridly1.jpg

 

 

 

ברכיבה
כבר כשעולים על אופני הרידלי נואה אר. אס. מרגישים את התחושה הנהדרת שנובעת מהקשיחות ומהרכות גם יחד. לא קל להבין כיצד מסתדרים עם הניגודים הללו אבל כל לחיצה על הפדל מתורגמת מיד לוואטים שלוקחים את הרוכב קדימה וכל זאת לצד רכות קלילות ונעימות שנותנים לכל רוכב בכל רמה את התחושה שניתן לרכוב עם האופניים הללו שעות על גבי שעות מבלי להתעייף. כמו  (כמעט) טייס ניסוי לקחתי את האופניים אל הקצה. בחנתי אותם בכל תנאי מזג האוויר האפשריים ובכל טופוגרפיה  מקומית והמסקנה היתה חד משמעית. למרות  משקלם הגבוה יחסית של האופניים (כ-8 ק"ג)  מדובר בסוס מרוצים משובח שנותן לרוכב מהירות רכיבה המשולבת עם הנאה מרובה.

ridly4.jpg

 

 

 

 

 

השלדה
השלדה של  הרידלי אר. אס מצטיינת כאמור הן בקשיחות והן ברכות. המהנדסים שתכננו את המוצר הזה עשו עבודה מדהימה באווירודינמיקה של המוצר. כל  כוח שהרוכב מכניס בדיווש מתורגם אוטומאטית לוקטור שמצביע קדימה. ושוב למרות משקלם המהירויות שאיתן ניתן להגיע עם הרידלי  הן פנטסטיות ותלויות לגמרי במצבו הפיסי של הרוכב. אפילו המזלג בנוי בצורה ייחודית ואווירודינמית עם חריצי   אוורור שתוכננו כדי להפחית את כוח הגרר ומעניקים לרוכבים  עוד כמה וואטים. ברוחות צד השלדה מאוד יציבה ואיננה זורקת זנב בפניות ובסיבובים חדים גם בתנאים כאשר הכביש רטוב מגשם. כאשר עוברים מעל מכשולים כמו באמפרים או בורות בכביש השלדה והבולם מגהצות אותן בלי שום קושי. ירדתי מהאופניים   אחרי רכיבה של כמה מאות קילומטרים ושעות רבות על האוכף והתחושה הייתה של רעננות שהפתיעה גם אותי וחוסר בעייפות. תכונה מעניינת נוספת היא העובדה שלמרות שהכידון לכאורה יושב גבוה הרי שהעובדה הזו איננה פוגעת באווירודינמיות של האופניים שמפלחות את האוויר בקלילות נעימה.

ridly5.jpg

חלקים
הרידלי  מגיעות עם מערכת שימנו אולטגרה וקסטה של 11-25. בעידן של המערכות האלקטרוניות שכבשו כבר כל פינה ו-11 הילוכים בהתחלה היה קצת קשה ללכת אחורנית. אבל המערכת הזו היא מערכת מדויקת להפליא, אמינה ועושה את העבודה כמו שצריך. מבחינת הרוכב החובב או ה"רוכב של סוף השבוע" מדובר במערכת מדויקת וטובה שמספקת כוח ומהירות בהתאם לתנאים המשתנים של הדרך. יחסי העברה יכולים להספיק הן למהירויות גבוהות, והן לטיפוסים עם השיפועים התלולים ביותר. כחלק מהזיווד מגיעים גם הגלגלים מתוצרת פולקרום  רייסינג  קואטרו. הגלגלים אינם קלים אבל נוחים, מתגלגלים היטב, ומהירים מאוד. למרות שקפצתי עם השלדה ועברתי איתם מעל קטעי דרך לא סלולים הם קשיחים מאוד, לא מקבלים שמיניות בשפיצים, ונותנים לרוכב תחושה טובה מאוד.

ridly7.jpg

בעליות
אחד המבחנים החשובים ביותר של כל שלדת אופניים היא הנושא של הטיפוס. לקחתי את הרידלי לכל המקומות שאני נוהג לפקוד תדיר. הייתי איתם בעליות של חריש, מי עמי, קציר, דליית אל כרמל, בית אורן, וכפי שכתבתי בתחילת המבחן אפילו את העלייה למחסום בנטפים באילת עליתי איתן. אתחיל דווקא בתגובה של האופניים. הן מטפסות את העליות כמו עז הרים משובחת. אין בכלל הפסד של כוח יחד עם נינוחות ורוגע. בין אם מדובר בתנוחת ישיבה או שהרוכב כמוני מטפס בעמידה העברת הכוח היא מושלמת והטיפוס עם אופני הרידלי מספק גם לסוס קרבות וותיק שכמוני את החוויה המרגשת של כיבוש עוד פסגה, עליה של עוד הר. היות ואופני הרידלי מטפסות כמעט לבד הרי שהרוכב יכול להתבונן תוך כדי הטיפוס בנפלאות של הטבע מסביב. חוויה כבר אמרתי.

 

 

צפו בסרטון וידאו שהכנו על האופניים ובו מסביר  אייבי גילת  על מה ולמה

 

 

בירידות
הרידלי נואה אר. אס. היא חיית ירידות אמיתית.  בירידות ארוכות, או באמבטיות ארוכות במיוחד וכשהרוח גבית, ניתן להגיע איתן למהירויות שנושקות ל-3 ספרות (בקמ"ש). האופניים יציבים  מאוד וניתן לסמוך עליהם בסיבוב גם בעיניים עצומות.  בירידות טכניות עם סיבובים ופניות חדות מתגלה היתרון הגדול שלהם והאופניים  שנצמדים לסיבוב בלי שום קשר לאיזה קו הרוכב לוקח. הם זריזים, ואחיזת הכביש שלהם מעולה ולא חשתי בכל מהלך המבחן בזריקות זנב או השתוללויות אחרות. מבחינת האופניים אפשר להיכנס ולהטות את האופניים ולקחת   סיבובים במהירות ובבטיחות. תענוג אמיתי כבר אמרתי?

___________________.jpg

אהבנו יותר
שלדה מהירה ואווירודינמית

קשיחות ורכות כאחד

יכולת טיפוס מצוינת

דיוק בפניות

תמורה נאותה לכסף

אהבנו פחות
הבלמים של אופני המבחן (ZA4) לא עשו את העבודה כמו שצריך

האופניים קצת כבדים

לסיכום
המחיר שתתבקשו לשלם עבור  הרידלי אר. אס. הוא 16,200 ₪. מבחינתו של רוכב הכביש החובבן זוהי עסקה מצוינת כאשר הוא מקבל לידיו מכונת מלחמה אמיתית במחיר הוגן. לא שלא תטעו. אי אפשר לקחת את הרידלי אר. אס. ולשים אותם נגיד על קו הזינוק של אליפות ישראל כביש לפחות לא עם האבזור הזה. יחד עם זאת לקחת אותם לרכיבה של מעל 100 ק"מ הכוללת גם טיפוסים וירידות זוהי חוויה שעבור "לוחם סוף שבוע" יכולה להיות חווייתית וכייפית במיוחד. לא מדובר כאן באופני כניסה כלל עיקר. אופני הרידלי אר. אס. עם חלקים ברמה גבוהה יותר ובעיקר עם גלגלים קלים יותר יכולה להפוך בקלות למטוס קרב קטלני. אבל כאן מדובר בהשקעה נוספת שוות ערך למחיר השלדה. מאוד נהניתי לרכוב על הרידלי נואה אר. אס ומאוד הצטערתי שהייתי צריך להחזיר אותן לרידלי ישראל בסוף המבחן.

 

ציון:  4 וחצי כוכבים מתוך חמישה בסולם גילת.  

 

 

 

 

 

 

 

  

 
 
Share

BANNER4.jpg

aaa22.jpg

facebook.jpg

panaracer.jpg

ofanaim_magazin199.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg