סקירת ציוד: מוט כיסא פנאומטי

5.jpgחברת Kind Shock הטייוואנית, אחת מהיצרניות הוותיקות והמבוססות בענף, השיקה אשתקד את KS LEV, מוט כיסא פנאומטי המבוסס על מבנה ומנגנון התפעול של KS 950 I, סוס העבודה הוותיק של החברה, אך שמצוי בכבל תפעול קצר קבוע.


מאת:אריק פלדמן צילום: יחצ


מוטות הכיסא המתכוונים אומצו כסטנדרט בסיסי על ידי רוכבים רבים בשנים האחרונות. למרות המגוון הגדול של מוטות אלו, התבססו רובם על טכנולוגיה זהה אשר היו בה לא מעט מגרעות שהתבטאו בטווח ארוך בבעיות אמינות מגוונות. אחת ממגרעות אלו היא כבל התפעול של המוט, אשר משתלשל בדרך כלל מבסיס האוכף ויוצר בעיות תפעול עקב כיפופים, רפיון וזה שיש סכנה תמידית שייתפס בעצמים בולטים. מלבד זאת, הוא יוצר בעיה אסתטית שלרוכבים רבים קשה לחיות איתה בשלום. עד לא מכבר המוטות היחידים שהצליחו להימנע מבעיה זו היו אלה שהיו מצוידים במנגנון מכני פשוט המבוסס על קפיץ מתכת. לאחרונה החלו כמה יצרנים מובילים לשווק מוטות פנאומטיים שלהם כבלים סטטיים אשר מחוברים לבסיס המוט ואינם מלווים את תנועתו. חברת Kind Shock הטייוואנית, אחת מהיצרניות הוותיקות והמבוססות בענף, השיקה אשתקד את KS LEV, מוט כיסא פנאומטי המבוסס על מבנה ומנגנון התפעול של KS 950 I, סוס העבודה הוותיק של החברה, אך שמצוי בכבל תפעול קצר קבוע. 

התקנה 
אמנם ה=LEV משווק כערכת התקנה ולא כמוט מוכן להפעלה מידית, אך ההתקנה פשוטה מאוד, בתנאי שנצמדים לחוברת ההוראות הברורה שמסופקת עם הערכה. הדבר היחיד שיש להקפיד עליו הקפדה יתרה בהתקנה, כדי למנוע בעיות תפעול בהמשך, הוא המידה שבין קצה כבל המתכת לקצה המוביל, כפי שמחייבות ההוראות. ידית התפעול הגאונית של ה=KS מאפשרת התקנה ימנית או שמאלית ומציע אפשרות חיבור אינטגרלית לידיות אחיזה של ODI, נוסף על מערכת מתיחת כבל ברגולאז'. 

תפעול
נראה שבפיתוח המוט החדש יישמו כל המסקנות ממחלות הילדות של דגמי המוטות הקודמים של החברה ושל המתחרים: המוצר מהוקצע מאוד ובעל ורסטיליות רבה בתפעול מוט השלדה ובהתאמתה לצורכי הרוכב. תושבת האוכף בעלת שני הברגים יציבה מאוד ואינה מצריכה הידוק רב כדי שהאוכף לא יזוז ממקומו או ירעיש. עבודת המוט חלקה ביותר בהורדה ובהחזרה, ללא כל דביקות, ונהנית מחופש מובנה קליל אשר אינו ניכר כלל כאשר מופעל משקל על המוט; לשמחתנו, גם החופש לא התגבר כל תקופת המבחן. ידית התפעול הזעירה של KS היא אחת מגולות הכותרת של המוט, הן באופן התפעול האינטואיטיבי שלה, והן בארגונומיות ובמראה שלה. לדעתנו, היא הידית הטובה ביותר בשוק כיום.

סיכום

אין ספק שמהנדסי KS עשו שיעורי בית לפני שהשיקו את המוט החדש שלהם. אמנם מעלתו הגדולה ביותר של ה=LEV הוא הכבל הקבוע על שלל יתרונותיו והמראה הנקי שהוא שלו, אך תפעלו החלק של המוט, הוורסטיליות בהתקנה ומגוון הדגמים שהוא מציע עושים אותו אחד המוטות הטובים בשוק, אם לא הטוב שבהם. האם זה מצדיק את היותו גם היקר ביותר? ספקנו.
נתונים טכניים: 
מהלך: 100מ"מ, 125 מ"מ, 150 מ"מ
משקל, כולל ידית הפעלה, כבל ומוביל כבל: 575 גר' (125 מ"מ, קוטר 31.6 מ"מ?)
מידות התאמה לשלדה:27.2, 30.9, 31.6
נקודות עצירה: התחלה וסוף, אפשר לקבוע את הגובה הרצוי בכל מקום בטווח המהלך 
שיטת הפעלה: ידית הפעלה מהכידון בלבד

ציון: 4.5 כוכבים
מחיר: 2,090 שקלים (125 מ"מ)
יבואן: מוטואופן www.moto-ofan.co.il
+: כבל סטטי, מגוון גדלים ומהלכים, תפעול חלק, ידית הפעלה
המבחן מתפרסם לצד עוד מוצרים שנבחנו בגיליון אפריל של MBAבשיתוף אופניים -גיליון 93 ואתם קוראים אותו ראשונים