top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

רשמו ביומן: גלגלים של תקווה דרום וגראן פונדו ים המלח

________________________________________0.jpg
אירועי מירוץ "גראן פונדו ים המלח"  יתקיימו השנה בין התאריכים 12 ל-14 במרץ וזאת לאחר שנדחו בשל מזג האויר שפקד את האיזור בתחילת חודש ינואר בו היו אמורים להתקיים מלכתחילה. 

מאת: אבי גנאור ואייבי גילת
(התמונות מגראן פונדו צפוני 2014)

ב-12 למרץ  יוזנק אחד מאירועי האופניים המרהיבים של השנה: גראן פונדו ים המלח. לומר את האמת אני מתרגש. הגוף זוכר. הספירה לאחור בעיצומה. 155 ק"מ עם כמעט 1,800 מטרים של גובה מצטבר במסלול מעגלי עם העליות הידועות של מעלה עקרבים ומעלה אבנון בואכה ירוחם על רקע הנופים המרהיבים של ים המלח ומדבר יהודה. כבר קשה לי לחכות. 
השאלה המתבקשת מאליה היא למה אני הרוכב החובבן הישראלי צריך את זה? התשובה לשאלה הזו היא שמדובר בחג של הכבישונים. מדובר באירוע שהפך כבר למסורת. מסלול אתגרי ומרשים יחד עם "ריפוד" מנהלתי ותחנות רענון תוך אבטחה של הכבישים. מה שנותר לרוכב הכבישון זה רק לבוא וליהנות מיופיו של האזור במקום הכי עמוק בעולם.
מנקודת מבטי אני יכול לתאר את האירוע כמשהו שנצרב בתודעה כחוויה שכדאי תמיד לחזור אליה. יוצא מהבית בשעה שאפילו התרנגולים עדין נמים את שנתם. יחד עם חבר דוהרים על כביש 6 רק כדי לראות את הזריחה על רקע הרי מואב. בשעה 0700 בדיוק אחרי המנהלות מוזנקים כמה מאות רוכבים כשהכיוון הוא דרומה לאילת. הנסיעה על רקע החופים היפיפיים של ים המלח היא משהו בלתי נשכח. פלוטון ענקי של מאות רוכבים, נחש ארוך וצבעוני הדוהר על כביש האספלט ליד מפעלי ים המלח, צומת הערבה, ועד נקודת הזינוק של המקטע התחרותי.
העלייה של מעלה עקרבים בלי קשר בכלל לרמת הכושר הגופני של הרוכב מכאיבה תמיד ברגליים אבל נותנת סיפוק אדיר כאשר עומדים למעלה בפסגה ליד האנדרטה המפורסמת ומצטלמים. משם נסיעה מהירה עד למעלה אבנון שגם הוא מוציא מהרגליים העייפות את מה שנותר. הקטע מירוחם בואכה לכביש דימונה ים המלח הוא תמיד לא פשוט ומושפע תדיר מהרוחות שעושות את החיים של הרוכב לא פשוטים בלשון המעטה , אבל יחד עם זאת טומנים בחובם אתגר ועניין. הנסיעה מצומת צפית לצומת חתרורים דומה לסיבוב על רכבת הרים הנמצאת כל הזמן בעלייה ובירידה. זהו קטע שהרוכב בכל רמה שהיא יכול ליהנות ממנו הנאה מרובה ותורם רבות לשיפור יכולת הרכיבה.
הירידה למטה אחר כך בטיסה בגובה נמוך לעין בוקק היא דובדבן נהדר וסיום כייפי ליום רכיבה משגע.  המילים אתגר, חוויה, וסיפוק הן קטנות מלתאר את הדבר האמיתי. 
המסלול מתאים לכל הרמות של הרוכבים, מ"לוחמי סופ"ש ועד לרוכבים מקצועיים, אבל חשוב לבוא מוכנים, כדי לסיים את המסלול האתגרי עם חיוך על הפנים.
לקראת גרנד פונדו ים המלח 2015 ראיין אייבי גילת את מפיק האירוע הראל נחמני ושאל אותו:"מדוע  כדאי לרוכב העממי הישראלי לבוא ולהשתתף בגראן פונדו ים המלח?" 
וזה מה שהיה להראל נחמני לומר: "גראן פונדו כהגדרתו "המרוץ הגדול" הוא אירוע שמיועד לכל רוכבי ורוכבות האופניים. אנחנו כמובן מדברים על אופני כביש. זה אירוע שמתאים לכל סוגי הרוכבים מרוכבים תחרותיים אפילו ברמה בינ"ל וגם לרוכבים ולרוכבות שמתחילים ורוכבים יחסית מעט קילומטרג' והמסלולים בנויים ככה שמתאפשרת גם תחרות ברמה מאוד גבוהה וגם רכיבה בלי לחץ בחלקים האחוריים. בעצם אנחנו המארגנים מחלקים את האירוע למספר אירועים אירועי משנה, שהתחרות הגדולה מתנהלת כבועה נפרדת כתחרות, ומאחוריה יש שובל של אנשים שגם מתייחסים לכך כאתגר בלי הלחץ האדיר של להתחרות ולהגיע לפני או אחרי. זה מה שמיחד את האירוע. מעבר לטיפה הכולל אנחנו מדברים על פסטיבל על אירוע שמתייחס לרוכבים בצורה מאוד סבלנית, הוא מחבק את הענף, מחבק את האנשים, מאפשר לאנשים גם ברמה הבסיסית אוכל וכיבוד ושתייה ולהתפנק, וגם ברמה של המסלול אנחנו נותנים תחנות הזנה, אנחנו נותנים יחס, אנחנו נותנים רכבים טכניים, אנחנו משתדלים לתת לרוכבים ולרוכבות שמגיעים לאירוע את החוויה הכי טובה שיכולה להיות בענף האופניים ברמה הגבוהה וברמה הבינ"ל".  
________________________________________8.jpg 
ומה מייחד את האירוע הזה יחסית לאירועי אופניים אחרים?.
  נחמני:"קודם כל נעשה סדר האירוע מחולק לשלושה אירועים. טור ערד הבינ"ל שבפעם הראשונה נכנס לתוך האירוע. שלושה ימים לקבוצות ויומיים לרוכבי קבוצות גיל למאסטרס. מתחילים ביום חמישי. ביום ששי מצטרפים הרוכבים והרוכבות שיעשו שני קטעים אחד בתוך העיר ערד בבוקר ואחד ממצדה לערד בצהריים. קטע שעושים אותו בפעם הראשונה אולי בהיסטוריה עושים עליו תחרות. גם קטע מאוד יפה וגם קטע מאוד אתגרי. זה 20 ק"מ של עלייה. ביום שבת אנחנו בעצם מחכים לשני אירועים שמתחילים ביחד. אחד מיני פונדו מסלול חדש שעשינו של 50 ק"מ שאנחנו מדלגים ביחד עד לאזור מפעלי ים המלח שם בעצם אנחנו עושים עצירה הרוכבים של המיני פונדו יחזרו חזרה למלונות והרוכבים של הגראן פונדו יזנקו משם למסלול הגראן פונדו 155 ק"מ בסה"כ כאשר הקטע המדיד התחרותי הוא בסביבות ה-100 ק"מ עם תחנות בדרך המסלול הוא מאוד מיוחד מסלול גם מישורי גם עליות אבל לא יותר מדי עליות גם ירידות בעיקר בסוף בקטע האחרון הכביש סגור. מזג אוויר משתנה יכול להיות חם למטה קריר למעלה. רוח פנים רוח גב. כמובן אני מקווה שלא יהיה גשם. שיצור בעיות אחרות באופן כללי זה באמת מסלול שמצד אחד הוא לא קשה מדי, מצד שני הוא מאוד מגוון ומאפשר חוויות שונות על המסלול".
תגידו האמת לא עושה לכם חשק אחרי שאתם שומעים את כל הסיפור הזה.
תנסו. בינינו מה יש לכם כבר להפסיד.
אני ניסיתי. שבת לפנות בוקר של ה-10 לחודש.
אני כבר מדמיין את הזריחה של השמש על רקע הנופים המרהיבים של עין בוקק.
חגיגה של כבישונים.
הצטרפו אלי. 
ניפגש על קו הזינוק.
אייבי גילת) 
 
 
 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg