top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

Transition Bandit 29 2014 / אופניים במבחן

trans29_1.jpgבוחן: אדי נודל.  צילומים :אוריאל כהן יבואן :BikeDeal

מבוא
לאחרונה נצפו "בנדיטים" רבים בשבילי הלבנט, חזיון קצת מטעה מכיוון ש -Transition היא עדין חברה קטנה יחסית הידועה בעיקר בזכות המוניטין הקשוח שלה בייצור אופני פרירייד 

ו-DH, כיאה למוצאם הקנדי וקירבתם לנורת' שור. בשנים האחרונות החברה "התרככה" מעט והחלה לייצר אופני שבילים כאשר הליין הבולט ביותר בקטגוריה "העדינה" הוא  הדגם הנושא את השם Bandit. בשנת 2014 החברה מציעה את הבנדיט ב-3 קוטרי גלגלים: 26 (עדין), 27.5 ו-29 אינצ'יםן, הדגם אותו בחנו. הבנדיט 29 הוצג לראשונה בשנת 2012 ושנה לאחר מכן עברו עדכון שבסיסו היה הורדת מהלך המתלה האחורי מ 130 מ"מ ל 120 מ"מ וזה נותר ללא שינוי גם בדגמי 2014.

 

 

trans29_4.jpg

Highlights

·         מתלה ציר יחיד מרובה חוליות

·         מהלך מתלה אחורי 120 מ"מ

·         בולם קדמי מומלץ 120 מ"מ (ניתן להתקין בולם באורך עד 140 מ"מ)

·         אורך צינור עליון 598 מ"מ

·         אורך תומכות שרשרת 442 מ"מ

·         זוית צינור ראש 69 מעלות

·         זוית צינור כסא 74.5 מעלות

·         ציר אחורי 142 X 12מ"מ

·         משקל "רטוב" (כולל פדלים, מוט אוכף מתכוון ומערכת הינע 1X10) 14.3 ק"ג

 (*) הנתונים הם למידת לארג'

 

trans29_2.jpg

על השלדה
שלדת הבנדיט 29 מורכבת מסגסוגת אלומיניום 6061 סטנדרטית בעלת צינור ראש בקוטר משתנה 1.5-1.125 אינצ'ים. הצינור העליון והתחתון מורכבים מפרופיל מרובע במקצת כאשר הצינור התחתון זוכה לקימור לקראת המפגש עם הציר המרכזי. בחיבור הצינורות רואים חיזוק (
Gusset) מאסיבי יחסית המרמז כי גם עם 120 מ"מ של מהלך, האופנים יכולים לעמוד במשימות קשוחות ביותר. תומכות שרשרת מעט עדינות למראה ביחס לשלדה וציר 142X12מ"מ משלימים את המבנה של המשולש האחורי. מסיבה לא מובנת היצרן בחר שלא להציע ציר שחרור מהיר, דבר ההופך את מלאכת שליפת הגלגל האחורי למסורבלת ביותר. הבנדיט 29 מבוססים כאמור על מתלה ציר יחיד מרובה חוליות עם חוליית חיבור

 Swing Link   המחברת בינו לבין הצינור העליון, הגרסה ה"אקטיבית" לתצורת ציר יחיד.

 

 

על השביל
נתחיל מהסוף להתחלה, הבנדיט 29 הם מהאופנים המהנים והשובבים ביותר שרכבו עליהם לאחרונה. בניגוד ליצרנים אחרים, Transition  אינה מציעה טכנולגיית שיכוך מתקדמת (ציר יחיד עליו נרחיב בהמשך), סגסוגת אלומיניום אקזוטית או פטנט אחר שמבדל את האופנים מיצרנים אחרים. במקרה זה  מדובר על אופניים שהם  "ישר לענין", אופניים שבאו לעבוד בשבילים.

הגאומטריה של האופנים היא עדות לכך שלמרות מהלך המתלה הקצר יחסית, האופנים הללו הם בעלי חיבה עזה לירידות. צינור עליון קצרצר (למידת לארג') של 598 מ"מ יחד עם בסיס גלגלים ותומכות שרשרת קצרות יחסית, 1151 מ"מ ו 442 מ"מ בהתאמה, מספקים לאופנים שפע של מרחב תמרון בירידות. אנו בחרנו לבחון את האופניים עם  בולם Revelation   באורך 140 מ"מ, עובדה שגרמה לבנדיט לצלוח במהירות וברכות יחסית גם את הירידות האגרסיביות ביותר, אך גם רוכב שיעדיף להשאר עם המפרט המקורי (בולם קדמי באורך 120 מ"מ), יקבל "רוח גבית" מהגאומטריה של האופנים במרבית הירידות. בקטעי דיווש מישוריים, כל קיקר קטן יכול להזניק את האופנים לאויר בקלילות המזכירה אופני 26 אינטש ולא אופני 29.

trans29_0.jpg

למרות שסוג מתלה הוא לא פרמטר בבחירת אופניים לטעמנו, למתלי ציר יחיד ביישומים מסוימים יש לעיתים נטייה לגזול מהאופנים את האקטיביות הנדרשת. במקרה זה המתלה אמנם לא אקטיבי בעבודתו כמו מתלי VPP ו – FSR, אך במצב Descent   בבולם האחורי המעולה של פוקס, המתלה  "בלע" ותפקד מעל המצופה ולפרקים שכחנו שאנו רוכבים על מתלה ציר יחיד. המהלך הקצר בפרוש איננו מרגיש כך ויחד עם עבודת המתלה המצוינת הוא סיפק את מנת השיכוך הרצויה למרבית רכיבות ה AMשלנו.

בקטעי דיווש בא לידי ביטוי יתרונו של הציר היחיד, המתלה הגיב בנמרצות לכל מכת פדל והיה פשוט כיף ללחוץ על "דוושת הגז". לרוב, באופני 29 אנו מצפים לאופנים שהם מסורבלים יחסית לתמרון אך הבנדיט הקצרים המשיכו את הקסם שלהם גם בסיבובים צפופים ומהירים. בעליות הרגשנו את אורך המהלך של הבולם הקדמי ואת הצינור העליון הקצר יחסית של האופנים ולמרות שיש אופנים אשר מטפסים טוב יותר מהבנדיט, הצמיגים הקלים והמתלה היעיל פיצו, על כך ודאגו להשאיר את האופנים בין המובילים בעליות.

trans29_111.jpg

קיט חלקים
הבאנדיט מגיעים בשלוש רמות מפרט, רמת המפרט האמצעית אותה קיבלנו למבחן מהיבואן, מגיעה עם קיט חלקים מצוין ברובו. בגזרת השיכוך מגיע הבולם הקדמי מבית היוצר של   Fox Float CTD  בעל מהלך של  120 מ"מ , רגליים בקוטר 32 מ"מ וציפוי קאשימה ובולם אחורי Fox CTD המצופה גם הוא בקאשימה ושמייצר כאמור  120 מ"מ מהלך. שאר האבזור כולל  אתגלגלי הבית של החברה מסוג Revolution 25  העטופים בצמיגי Schawlbe Nobby Nic Evo, מערכת הינע על טהרת שימאנו ברמת SLX עם מעביר אחורי שימאנו  XT, קראנק Race Face Evolve, מעצורי שימאנו SLX , כידון של Kore  הראוי לציון לשבח בזכות רוחב של 760 מ"מ (!) וסטם קצר באורך 60 מ"מ של RaceFace. למעט הגלגלים הכבדים עליהם נרחיב בהמשך, קיט החלקים מצוין ולטעמינו מהווה את השילוב הנכון בין עלות לתועלת.

באופנים לצורך התאמת האופניים למבחן ולאופי הבוחן, בוצעו שלושה שינויים שמוצעים כשירות סטנדרטי של היבואן לכל דגם של היצרן!   נתחיל מהבטן הרכה של הקיט שבחנו והם  גלגלי ה Revolution 25: אמנם מדובר על סט גלגלים מוצקים וחזקים, אך משקלם הרב יכול להעיב לטעמנו על ביצועי האופנים. על כן, החלטנו להשאיר את הנאבות המקוריות (נאבות פשוטות אך מצוינות של Novatec) ולהרכיב על בסיסן את רב המכר של WTB  חישוקי Frequency  i23 ברוחב 23 מ"מ ו- UST READY. מדובר בחישוקי קלים וחזקים יחסית השוקלים כ 523 גר'. שינוי נוסף שבצענו הוא בגזרת הבולם הקדמי. מהלך של 120 מ"מ יתאים לכל רכיבת שבילים קלאסית ולמרבית רכיבות ה AM. יחד עם זאת, רצינו "להתעלל" קצת ב"בנדיט" ועלשם כך  נדרשנו לבולם עם מהלך ארוך יותר. בולם ה 140mm RockShox Revelation  המצוין נבחר למשימה. שינוי נוסף שמיועד בעיקר לרוכבים חזקים, הוא הפיכת מערכת ההינע ל 1X10עם פלטת 32 שיניים מקדימה. מעבר לחסכון האדיר במשקל, מדובר על חווית רכיבה אחרת לגמרי. מומלץ!

trans29_6.jpgעמידות לאורך זמן
Transition   יצרו מכונה מאסיבית במשקל סביר עם שלדה חזקה וקשיחה, ציר אחורי מעובה וקיט חלקים מוצק . בחירת החלקים של היצרן נבונה מאוד ויחד עם השינויים הקטנים שעשינו במפרט, האופניים תפקדו ללא דופי לאורך כל תקופת המבחן האינטנסיבי וארוך הטווח שהעברנו אותם.

סיכום
אמנם נהנו מאוד מההחלפה לבולם הקדמי המצוין של Rockshox, אך נקודת האיזון לטעמנו בבנדיט 29 היא דווקא באזור ה 130 מ"מ מהלך. יחד עם זאת, גם רוכבים שישארו עם הבולם מהמפרט המקורי, יהנו מהספקטרום הרחב שהאופנים מציעים. את הבנדיט לקחנו לכל המחוזות ה"קלאסים" בישראל, החל משבילי XC ארוכים ומייגעים ועד לרכיבות FR  משוגעות בירושלים. בכל אחד מתאי השטח שבהם רכבנו, האופנים תפקדו מצוין ואפילו מעבר לצפיות. מעבר לפונקציונליות שחשובה לכל רוכב, לבאנדיט יש קסם אמיתי שמעניק להם X Factor  בשטח והופך אותם למועמדים טבעיים להתמודד על תואר אופני השבילים המהנים ביותר בסגמנט ה-29.

מחיר: 12,000-19,900 ₪   תלוי המפרט
מחיר האופניים במבחן: 15,000 ₪

 

 
 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg