top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

מבחן לגלג"ש Race Face Narrow Wide

על מהפכת הגלג"ש הבודד

Race_Face_30t_104_chainring.jpg

רקע כללי
האם אנו נמצאים בשלהי תקופת ההילוכים המרובים, הקרנקים מרובי הגלגל'שים ומוליכי השרשרת? כנראה שלא בעבור כולם, אבל מעבירים אחוריים עם מערכות קלאץ' וגלגשי"ם "חכמים" המונעים נפילת שרשרת, הם סממנים מובהקים ביותר לפרידה מעידן זה עבור רוכבים לא מעטים שלא מבלים רק על המדרונות והמורדות.

מאת:אריק פלדמן
מבשרי ה"מהפכה" היו סראם כאשר השיקו לפני כשנתיים את מערכות 11 ההילוכים המתבססות על גלגל"ש  קדמי יחיד בטכנולוגיות X-Sync, ללא מעביר קדמי או מוליך שרשרת ומעביר אחורי מצויד בקלאץ' המונעים את נפילת השרשרת. מהות הטכנולוגיה הפשוטה והגאונית היא שימוש   בשיניים בעלי עובי שונה על הגלג"ש בהתאמה מלאה לחוליות השרשרת (זכרים ונקבות בלשון ציורית יותר), כאשר השיניים יוצרים את ההצמדה המלאה של השרשרת לגלג"ש והקלאץ' במעביר האחורי מייצר את המתיחה החזקה המונעת את הצלפת השרשרת. סראם נתנו את ירית הפתיחה ליצרני חלקים רבים לייצר אלטרנטיבה זולה וורסטילית יותר לגלג"ש הייעודי שלהם. רייספייס הקנדית היא אחת הבולטות בקטגוריה זו.  החברה מייצרת את ה  Narrow Wideשלה מאלומיניום 7075 קל וחזק, במגוון גדלים וצבעים. בייקדיל,  היבואן המקומי העביר לנו גלג"ש 32 למבחן מאתגר לכושר הגופני שלנו ולשרידות השרשרת עליו.

בשימוש:
היתרון הגדול של היצרנים המתחרים על פני המוצר המקורי מבית סראם הוא התאימות לקראנקים בסטנדרט 104 BCD, שלמיטב ידעתנו כוללים את רוב הקראנקים המוצעים כיום. מאחר והחיבור הוא סטנדרטי המוצר של רייספייס מגיע בשתי תצורות של הצמדה לקראנק עם בליטות או בלעדיהן, בהתאם לגודל הגלגל"ש הנדרש. ההרכבה פשוטה מאוד ולא דורשת כישורים טכניים מיוחדים או כלים ייעודיים פרט לחולץ שרשרת , מרווח הטעות גם הוא קטן מאחר ומבנה הגלג"ש הוא אחיד ומאפשר את הרכבת השרשרת באופן אחד בלבד. על מנת למצות את הפוטנציאל של הגלג"ש רצוי לקצר גם את השרשרת וליצור מתח תמידי על המערכת . אחרי הסרה של כל החלקים המיותרים  (מעביר,שיפטר וציין גייד) מתקבל חיסכון לא מבוטל של כ 500 גרם במשקל המצטבר של האופניים, מראה סקסי ונקי ופאסון של רייסר מהיר. אנחנו הרכבנו את הגלג"ש על קראנקים של שימנו עם מעביר שימנו בעל כלוב בינוני על אופני 29 שיכוך מלא בעלי מהלך ארוך ומאתגר שרשראות של 140 , מהלך של 120 מ"מ וכן על אופני 27.5 עם מהלך של 150 מ"מ. למעשה המבחן במקרה זה היה כפול, מבחן למוצר ומבחן לרוכב.לעבור מקראנק כפול של 38/26  לקראנק עם פלטה בודדת הוא סוג של אתגר פסיכולוגי הרבה מעבר להיותו פיסי למדווש. בתחום זה אנו חייבים להודות שהפלטה הבודדה עשתה רק טוב, אולי בגלל חוסר האפשרות להתפשר אולי בגלל החיסכון במשקל(כנראה שלא....), ההישגים בתחום העליות בלטו היטב בתוצאות הStrava שלנו. בפרספקטיבת זמן ארוכה ,אינטנסיבית ומגוונת מאוד אנו יכולים להגיד שגם רוכבים שאינם בעלי כושר גופני טוב ומעלה יסתדרו עם רוב העליות הקשות המקובלות בארץ.(מי שירצה פירוט מוזמן לפנות למערכת). בתחום שרידות השרשרת אין בידנו חד משמעתיות בולטת. ברוב המוחלט של הרכיבות גם אלו אשר כללו תוואי שטח מטלטל ביותר ואלמנטים אוויריים מאתגרים השרשרת אכן נשארה במקומה ושקט מבורך לווה את הרכיבה. ברכיבות בודדות בהם היה שילוב של ירידות טכניות מהירות שמשלבות גם דיוושים נמרצים, השרשרת לא תמיד שרדה. אומנם מדובר על רכיבות בודדות בלבד,אך דיי בהם לגרום לחברים שלכם לברוח להשאיר אתכם מחפשים תירוצים לזמנים לא מקובלים בסטרבה. חיזוק הקלא'ץ(במקרה של שימנו) וקיצור נוסף של השרשרת שיפרו מאוד את המצב עד כדי שרידות מלאה של השרשרת.

נתונים טכניים:
משקל :37-57 גרם
עובי: 4מ"מ
גדלים מוצעים:30,32,34,36,38
תאימות שרשרת/הילוכים: 9,10,11 הילוכים

סיכום:
מבחינתנו מדובר בלא פחות ממוצר מהפכני במחיר שווה נפש לכל הדעות. החיסכון במשקל, השקט שהמערכת מייצרת והמהירות שבה "נאלצים" לרכב רוב הזמן עשתה לבוחנים במערכת רק טוב. יתכן כי רוכבים בעלי סגנון "מפוזר" ופחות זורם (מתגרזנים)ורוכבים ששטח המחייה שלהם הוא מנרה והשוקף יידרשו לסוג של מוביל שרשרת עליון (ללא חיכוך השרשרת) על מנת להבטיח שהשרשרת לא תזוז. אך רוב הרוכבים יכולים להסתפק אך ורק בגלג"ש  זה על מנת להגדיל לעצמם את חווית הרכיבה.

נתונים
מחיר:251 ₪
יבואן :Bike Deal   http://www.bikedeal.co.il/
ציון: 5 מתוך 5

מומלץ שתצפו גם בסרטון וידאו על המוצר

{youtube}

">GxdEuu3GM5Y{/youtube}

 

 

 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg