חברת CANYON הגרמנית הוקמה לפני כ 25 שנה , אך בתחום פיתוח וייצור אופניים , היא חברה צעירה יחסית , שמתהדרת במודל עסקי ייחודי. אין לה סוכנים בעולם והמכירה מתבצעת באופן ישיר בעיקר דרך האתר ו/או בחנות התצוגה היחידה בגרמניה.
אחד הנושאים שמעסיקים את אנשי CANYON הוא כיצד לשפר את הארגונומיה והביצועים של האופניים . לאחר שבCANYON בחנו את היכולת שלהם לשפר את מרכיבי האופניים, הם הגיעו למסקנה שבתחום של השלדות הם מיצו בשלב זה את היכולות בעיקר על רקע ההתפתחות הטכנולוגית והשימוש שהם עשו בחומרים ובגיאומטריה , אך " גילו " שיש מה לעשות בתחום מערכות העברת ההילוכים.
כמעט בכל אופני ההרים עדיין מקובל השימוש במערכות המעבירים המסורתיות ומערכות גלגלי השיניים הקדמיות ואחוריות ( עיקרון זה קיים מאז 1930 ) עם שינויים מועטים יחסית וללא פריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות .
על רקע האמור , נכנסו לפיתוח של מערכת העברת הילוכים חדשנית שמבוססת על שילוב בין " תיבת הילוכים " בציר הגלגל האחורי בשילוב עם קסטה ומעביר . לפרויקט הזה הם קראו " פרויקט 1.44²".
בפרויקט 1.44 הכוונה הינה לשלב את היתרונות של שתי הגישות הקיימות היום בשוק : א. העברת הילוכים על ידי מעבירי ההילוכים המוכרים ב. העברת הילוכים באמצעות תיבות הילוכים בציר האחורי .
הרעיון היה לשלב בין היתרונות של שתי המערכות ולצמצם את החסרונות של כל אחת בנפרד.
למערכות ההילוכים המבוססות מעבירי הילוכים משקל נמוך יחסית , דיוק העברת הילוכים טוב ונצילות טובה יחסית לתיבות ההילוכים הקיימות שהינן כבדות משמעותית ביחס למערכת מבוססת מעבירי הילוכים ונצילות פחות טובה.
לעומת זאת , לתיבות ההילוכים יתרונות משמעותיים בכך שניתן להעביר הילוכים גם תחת לחץ שרשרת ו/או אפילו במצב עמידה וכן מבחינה תחזוקתית , הן אמינות יותר ואפשר לאמור שלמעשה כמעט ללא צורך בתחזוקה שוטפת.
בהיבט הארגונומי , המטרה הייתה לבנות את המערכת האופניים עם chainring אחד בלבד ומערכת הילוכים קלה בציר האחורי . במערכות ה chainring המקובלות כיום קיים שילוב של שלושה chainrings בדרך כלל בפורמט הבא :גג"ש עם 44 שיניים (גדול ) , גג"ש 22 (קטן ) וגג"ש 32 שיניים באמצעי . בשילוב הזה היחס/ הטווח הכולל הינו של המערכת הינו של כ 200%.
שאר הפרטים וההסברים במהדורת ינואר של מגזין אופניים שיוצאת השבוע לדוכני העיתונים ולבתי המנויים