top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

אופניי עיר במחיר נמוך מ-2000 ש"ח

קיבלנו מהיבואן, את האופניים בגרסה הנשית – כלומר ללא רמה אבל אני יכול להצהיר בפניכם שלאחר רכיבה עירונית ממושכת על האופניים חסרונה של הרמה בעיני ממש לא מורגש. האופנים הללו הם כלי התחבורה האידאלי לעיר ובכלל כשרוכבים על אופניים בעיר הכול קורה מהר יותר וזה נפלא

מאת: אבי גנאור

shwin2.JPG

 

 

קיצור תולדות הזמן/  היסטוריה

לא רבים יודעים שאיגינץ שווין שעל שמו קרוי מפעל האופניים הוותיק ביותר בארה"ב נולד דווקא בגרמניה בשנת 1860 שם עבד בצעירותו בבית מלאכה לייצור אופניים, שהפכו להיות כלי תחבורה מאוד פופולרי במאה ה-19. הוא היגר לארה"ב בשנת 1891 ושלוש שנים לאחר מכן  הצליח לגייס משקיע נוסף ממוצא גרמני שביחד עמו הקים בשיקגו את מפעל האופניים הראשון שלו

באותה תקופה הייתה אמריקה שרויה בשיגעון לאופניים ורק בשיקגו לבדה פעלו כ35 מפעלי אופניים שעד תחילת המאה ה-20 ייצרו כמיליון זוגות אופניים. למרבית הצער (או לא), פריחה זו בייצור האופניים בארה"ב גוועה די מהר בתחילת המאה ה-20 עם המצאת המכונית הממונעת של פורד שיוצרה בפסי ייצור המוניים והחליפה את האופניים ככלי תחבורה יעיל ומהיר. כתוצאה מכך מרבית מפעלי האופניים בשיקגו סגרו את שעריהם . התחרות בין המפעלים שנותרו התעצמה, המפעלים הקטנים נבלעו על ידי הגדולים מהם ואדון שווין שהצליח לרכוש באותן השנים כמה מפעלי אופניים רכש גם מפעל לאופנועים שתוך שנים אחדות הפך לשלישי בגודלו בארה"ב אחרי אינדיאנה והרלי-דווידסון אבל עיקר פעילותו, בעיקר לאחר המשבר הכלכלי של שנות השלושים, התמקדה בייצור אופניים. בשנות השלושים והארבעים של המאה ה-20  החלה הפריחה של תחרויות האופניים באירופה ובארה"ב . שווין העניק חסות לכמה קבוצות ואף החל לייצא אופניים בעיקר בבריטניה ובגרמניה.  שנות המלחמה לא הטיבו עם פעילותו אך הוא שרד ובשנות השישים של המאה הקודמת הפך שווין ליצרן מוביל גם לאופני ילדים ונוער אבל בשנות השבעים והשמונים נקלעה החברה למשבר פיננסי קשה בשל התחרות העזה מצד יצרנים במזרח הרחוק ובאירופה ופעילותה כמעט וגוועה. בסופו של דבר  בזכות שיתוף פעולה עם  אחד ממפעלי האופניים הגדולים בסין (סי.בי.סי) שהחל לייצר אופניים בהתבסס על דגמים שפותחו בשווין, שרדה החברה גם את שנות השמונים והתשעים  כשהיא משווקת אופניים סינים הנושאים את שמה.

לקריאת סקירה על אופני נשים  נוספים הקליקו כאן כאן וכאן

אופני עיר קשוחים אך יעילים וזולים

ב-1992  עקב התחרות הקשה בשוק האמריקני הכריזה שווין  על פשיטת רגל והחברה נרכשה על ידי קונצרן זל. שנה אחר כך רכש ריצארד שווין, הבן של הנכד של איגינץ שווין, ביחד עם יצרן האופניים הגרמני מארק מולר (אופני בירדי) את החברה מידיה של חברת זל  והשניים חיו את פעילותה. בסוף שנות  התשעים  נרכשה שווין על ידי קרן ההשקעות קווסטר שביחד עם שווין רכשה את מפעל האופניים  גי.טי,  אך בסופו של דבר נרכשו שתי החברות על ידי יצרן האופניים הטיוואני הגדול "פסיפיק" שמייצר  אופניים הנושאות את שמן עד היום. סוף טוב הכל טוב.

SCWINN VOYGURE
אנחנו קיבלנו מהיבואן, רוזן ומינץ למבחן את  האופניים בגרסה הנשית – כלומר ללא רמה אבל כבר עכשיו אני יכול להצהיר בפניכם שלאחר רכיבה עירונית של חודש ימים  על האופניים חסרונה של הרמה בעיני ממש לא מורגש. האופנים הללו  הם כלי התחבורה האידאלי לעיר ובכלל כשרוכבים על אופניים בעיר הכול קורה מהר יותר.  אין בעיות חניה או פקקים, ונהנים מהדרך. אופני העיר הללו כמו כל אופניים אורבניים מתוכננים מראש לרכיבה ב"שטח העירוני".  לפני הכול הם מעוצבים להפליא. גאומטריית הישיבה בהן היא זקופה ומאפשרת לרוכב/בת שדה ראיה רחב ויכולת תמרון טובה בין המכוניות. לאופניים גלגלים בקוטר 700 שמותאמים לרכיבות כביש עיר ושטח (שבילי כורכר מקסימום)  שעליהם מורכבים צמיגים חלקים יחסית שתורמים לנוחות הדיווש ולמהירות הרכיבה ובכלל, האבזור שלהם יעיל ופרקטי.

הוויג'ר הם אופני  זנב קשיח שיכולים להיחשב כדו שימושיים (כביש/שטח) בתנאי שלא תצאו עמם לשטח של ממש אלא תסתפקו בשבילים סלולים מאדמה כבושה או כורכר.  ובקיצור:  פתרון  נוח לניידות דו גלגלית ואם כבר הזכרנו נוחות אז יש לציין את העובדה שהאופניים מתהדרים  בבולם זעזועים במזלג הגלגל הקדמי, בידיות ג'ל ארגומטריות, אוכף ג'ל מרופד ורחב בעל תושבות גומי ובמוט כיסא טלסקופי שיחד עם הצמיגים הדו-שימושיים והיכולת לכוון את גובה הכידון באמצעות הסטם המתכוונן, מבטיחים לכל רוכב ורוכבת רכיבה נוחה יחסית בכביש ובפארקים. בנוסף, היכולת להניח בכל שלב את הרגלים על הכביש (ויש גם רגלית) תורמים לבטיחות הרוכבים  ולביטחונם העצמי ברכיבה. יחד עם זאת הניסיון שנרכש על ידנו ברכיבה של כמה שבועות בעיר לימד אותנו שהוויג'ר הם לא בדיוק האופניים שאיתם נרצה לקפץ על מדרכות ומהן. וזה אומר שהבולם הקדמי שלהם וגם זה שמתחת לאוכף לא ממש נועדו לבלום זעזועים קשים ולכן ואם אתם נאלצים לרדת מהמדרכה לכביש תוך כדי רכיבה או  לקפץ אליה, עדיף שתעשו זאת תוך הרמת הישבן מהאוכף.  ראו והזהרתם!  ועוד המלצה שלנו: ציידו את האופניים מראש בפעמון ובפנס וחשוב לא פחות בכנפיים קלות מאלומיניום שיחסכו מהרוכבים והרוכבות את פסי הבוץ בפנים ובגב בעת רכיבה בשלוליות ובכביש רטוב.

 shwin0.JPG

לסיכום
אופני שווין וויג'ר בגרסתם הנשית הם אופניים דו-שימושיים שמיועדים בעיקר לרכיבה עירונית ועושים את העבודה כשהם נותנים תמורה טובה לכסף. כשרוכבים על האופניים הללו עוברת בראש המחשבה ....למה להוציא יותר? הם זריזים , נאים בעיצובם ונוחים. מה צריך יותר? יחד עם זאת  כל מערכות שיכוך הזעזועים שבאופניים לא מספיקות כאשר מדובר ברכיבת מהמורות או במעבר על מכשולים כמו שפת מדרכה ובור בכביש. כדי לעשות זאת ללא זעזועים  צריך ניסיון קודם ברכיבה ויכולת להרים את הישבן מהאוכף בשעת הצורך וזה, לאחר אימון קצר...ממש לא צריך להוות בעיה.

 

 

 

+  עיצוב, יעילות, זריזות  ומחיר

-  יכולת שיכוך בתנאים קשים, איבזור חסר   

 

 

 

 

מפרט טכני

היבואן: רוזן ומינץ

המחיר: כ-1850 ₪

שלדה : אלומיניום  

מידות: קטן ומדיום

 צבעים: ירוק ולבן

בולם קדמי: סנטור, 63 מ"מ

בולם  אחורי: אין

הילוכים: 21  

מעביר אחורי: Shimano Tourney

מעביר קדמי: Shimano Tourney

שיפטרים: SRAM MRX Grip Shift

מעצורים: Promax Alloy V-Brake

צמיגים: Schwinn Comfort, 700 x 38c

סטם: Alloy Quill, 25.4  אפשרות כיוון זוית.

כידון: Comfort Steel,  

מוט אוכף: Alloy Suspension, 27.2 x 350

אוכף: Schwinn Comfort Gel

פדלים: Plastic body with reflector שטוחי

 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg