top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מבחן לאופני Giant Trance X 29 2

TrancE2.jpgהשנה השיקה ג'יאנט את הסדרה Trance X 29, התשובה של הענק הטייוואני לאופני 29 אינצ'ים ארוכי מהלך המיועדים לרכיבת שבילים. בשפה שלנו: אופני אולמאונטיין עם גלגלי 29 אינצ'ים. כתב המגזין, אדי נודל בחן אותם והתוצאה לפניכם:

מאת:אדי נודל, 
בתמונה אייל שטייניץ 
צילום: אלון רון

חברת ג'יאנט, אשר נוסדה לפני יותר מ=30 שנים, היא יצרן האופניים הגדול בעולם: יש לה נציגים ב=50 מדינות בשבע יבשות והיא מוכרת מיליוני זוגות אופניים בשנה. שוק אופני ה=29 אינצ'ים אינו זר ליצרן הטייוואני, ובמגוון המוצרים שלו אפשר בהחלט למצוא לא מעט דגמים של הגלגל הגדול. כחלק מההתפתחות המהירה של הסגמנט בעולם וכחלק מההתמקצעות של ג'יאנט בתחום, הושקה השנה הסדרה Trance X 29, התשובה של ג'יאנט לאופני 29 ארוכי מהלך המיועדים לרכיבת שבילים או בשפת הלבנט: אופני אולמאונטיין עם גלגלי 29 אינצ'ים. מבנדא ספורט, יבואן ג'יאנט בישראל, קיבלנו למבחן את 2 Trance X 29, הדגם הבסיסי ביותר מבין שלוש הרמות הקיימות, כדי לראות אם הפרשנות של ג'יאנט לסגמנט זה אכן תואמת את ההגדרה.

שלדה
ה=Trance X 29הם גרסת הגלגלים המוגדלת של אופני השבילים המוצלחים והוותיקים של היצרן Tracne- X. בסוג של איחור אופנתי בנו מהנדסי ג'יאנט שלדה חדשה לחלוטין העושה שימוש נרחב במניפולציות הידרופורמינג ויצרו אוסף צינורות שלא רואים כמותו בכל יום, אך במקרה זה לא מדובר במחמאה גדולה. עיצוב הוא אמנם עניין של טעם אישי, אך במקרה זה יש כמעט קונצנזוס: מעצבי החברה יצרו את אחת השלדות הכי פחות אטרקטיביות למראה שראינו לאחרונה. מהנדסי ג'יאנט משתמשים בטכנולוגיית עיצוב ובניית שלדות שלה הם קוראים Aluxx. לדברי היצרנים, בטכנולוגיה זו נעשה שימוש במספר ריתוכים קטן יחסית בחיבור בין הצינורות (gussets), ומטרתו לגלח משקל מיותר מהשלדה. ל= Trance X 29, כמו לרוב דגמי השיכוך מלא של היצרן, משודך מתלה מאסטרו הוותיק והייחודי של ג'יאנט, המייצר במקרה זה מהלך של 5 אינצ'ים (127 מ"מ). לא מעט נאמר על המאסטרו מאז הוצג לראשונה ב=2005, ולאלה שאינם בקיאים ברזי המתלים נזכיר כי מדובר  בגרסה מקומית של היצרן למתלה וירטואלי קצר חוליות בדומה ל=VPPשל סנטה/אינטנס או ה=DW linkשל דייב ויגל. המתלה מורכב משתי חוליות חיבור קצרות וחזקות אשר מחברות בין משולש אחורי שלם וצפוף למשולש הקדמי. תנועת שתי החוליות יוצרת נתיב ייחודי לגלגל האחורי, המסתמך על מתח השרשרת כדי לייעל את הדיווש.

גם בדגם זה השתמשו מהנדסי ג'יאנט בצינור ראש בעל קוטר משתנה ייחודי למותג, שנושא את השם השיווקי OverDrive 2. זהו בעצם דור שני לצינור ראש בעל קוטר משתנה, רק שכאן מהנדסי ג'יאנט משתמשים במידה ייחודית לחלקו העליון: 1.25 אינצ'ים במקום 1.125 אינצ'ים, כמקובל בסטנדרט. לטענת החברה, מבנה זה משפר את הקשיחות באופן ניכר לעומת צינור ראש קוני אחר. למרבה ההפתעה, הציר האחורי בשלדת ה=Trance X 29בקוטר 9 מ"מ, וזאת בעידן שבו רוב היצרנים מציידים את השלדות שלהם בצירי 142X12  מ"מ. לטענת היצרן, הם לא מצאו צורך לחזק את המשולש האחורי ולהעלות את משקלו מאחר שהוא עשוי מקשה אחת ללא צירים. בפועל המשולש האחורי אכן נחווה  קשיח מאוד גם לאופניים שלהם ציר מעובה.

חלקים
מהיבואן המקומי קיבלנו כאמור את הגרסה Trance X 29 2, שהיא הדגם הנמוך בליין (יש עוד שתי רמות אבזור יוקרתיות יותר) שמאובזר בחלקים בסיסים למדי. מערכת ההינע בנויה מתמהיל של רכיבי סראם ברמה X5 X7, על השיכוך מופקדים שני בולמי זעזועים מבית רוקשוקס, שהאחורי בהם מדגם Monarch R, ואילו במזלג הקדמי מותקן בולם  Reconvutעם מהלך של 120 מ"מ וציר של 15 מ"מ. על הבלימה מופקדים מעצורי M389מבית שימאנו, ואת החבילה משלימים חלקים גנריים של היצרן וגלגלים מדגם  S-XC29 2, גם הם מתוצרת ג'יאנט.

giant0.jpg

רכיבה
דגם הבסיס של ה=Trace X 29אינו נראה ממבט ראשון כזוג אופניים מלהיב במיוחד. עיצוב משונה, צביעה לא מעודכנת וקיט חלקים "אפור" ובסיסי לא יגרמו לרוכבים רבים לסובב את הראש למראה האופניים, אך רכיבה אחת עליהם הספיקה לנו להבין שהמבט הראשון מטעה, ובגדול.

עליות ומישורים
משקל האופניים באבזור בסיסי, ללא דוושות וללא מוט אוכף מתכוונן ששודך לנו באדיבותו של היבואן המקומי היה 13.9 ק"ג. אמנם לא משקל נוצה אבל בהחלט משקל סביר מאוד לאופני 29 אינצ'ים, בייחוד כאשר מביאים בחשבון את רמת האבזור ואת תג המחיר. המאסטרו אינו נחשב לאחד המתלים היעילים בדיווש, ולמרות זאת הקרינו האופניים נמרצות והגיבו היטב על כל דיווש. בעליות טכניות ייצר המתלה האקטיבי עקיבה מעולה בסלעים וסיפק אחיזה מצוינת גם בתנאי שטח מאתגרים במיוחד. ככלל, האופניים היו מאוזנים מאוד, ובטיפוס "קירות" לא נדרשנו להקצין את שפת הגוף, כדי להדביק את מזלג ה=120 מ"מ לשביל. ה=Trace X 29במידה מדיום משווקים עם צינור עליון באורך 594 מ"מ, זווית כיסא של 73 מעלות וזווית ראש של 69.5 מעלות. גיאומטריה מאוזנת לכל הדעות לאופניים המיועדים לרכיבת שבילים.

gaint3.jpg

ירידות
מתלה המאסטרו בשילוב עבודת המשככים הנהדרת של רוקשוקס הפכו את מלאכת הירידות למהנה במיוחד, שידוך מתלה המאסטרו המצוין למשכך המונארך הפשוט לכאורה עבד מצוין. בתוואי שטח קופצני של מהמורות גדולות ביצע המתלה את עבודתו על גבול השלמות וספג את האלמנטים ללא כל טריקות של המתלה. עבודת הגיהוץ המשובחת לא נפקדה גם במהמורות קטנות והמתלה ניקה אותן בקלילות בעודו שומר על תחושה מפנקת. המזלג, אחד מדגמי הבסיס של רוקשוקס, שיכך באופן מעולה בכל תאי השטח שבהם רכבנו. לשמחתנו, לא חשנו בקשיחות פחותה במעבר של רוקשוקס מציר 20 מ"מ לציר 15 מ"מ, ורוכב שלא ידע שמדובר בבולם פשוט לכאורה היה משער כי שודך לאופניים בולם יוקרתי בהרבה. למרות תומכות השרשרת הלא קצרות (452 מ"מ), בסיס הגלגלים הצר (1120מ"מ) הפך את ה=29  Tranceלאופניים זריזים המגיבים היטב על סיבובים ועל פניות חדות (לעומת אופני 29 אינצ'ים, כמובן). נקודת תורפה גדולה באופניים היא המעצורים שלהם. הדגם הבסיסי של שימאנו לא היה מספק, בעיקר בהתמודדות עם האינרציה הטבעית שמייצרים גלגלי 29 אינצ'ים.

סיכום
דגם הבסיס של Trance X 29יכול לכאורה להטעות, בעיקר בגלל האבזור הדל. בפועל, החבילה אטרקטיבית במיוחד ומספקת ביצועים שאינם מביישים אופניים יקרים בהרבה. מתלה המאסטרו האיכותי של ג'יאנט בשילוב משכך המונארך משככים נפלא בצוותא. מזלג ה=Recon Silverה"פשוט" של רוקשוקס התגלה כמזלג מעולה שעונה על כל הדרישות שרוכב אופניים יכול לבקש. למעט המעצורים הדורשים החלפה במעמד הקנייה וכידון רחב יותר שיתאים לאופי האופניים, זו חבילה שקשה מאוד למצוא כמותה במחיר הזה.

רוכב אידאלי
רוכב שבילים אמיתי שאוהב עליות, ירידות ולדווש המעוניין בכלי ורסטילי במחיר נמוך אך בעל יכולות גבוהות.

+ מחיר, ביצועים בעליות ובירידות, מתלה מעולה בעל יכולות גיהוץ שטח מרשימות

- מעצורים, מראה

סרטון וידאו מומלץ:

מפרט טכני

מחיר: 10,500 שקלים

יבואן: בנדא ספורט בע"מ

גדלים:  XS, S, M, L, XL

מידה שנבחנה: M

משקל: 13.9 ק"ג (ללא דוושות)

גיאומטריה (למידה מדיום):

זווית ראש:  69.5מעלות

זווית כיסא: 73 מעלות

אורך צינור עליון: 594 מ"מ

אורך צינור ראש: 104 מ"מ

בסיס גלגלים: 1,120 מ"מ

אורך תומכות שרשרת: 452 מ"מ

בולם אחורי: רוקשוקס  Monarch R

מהלך מתלה אחורי: 127 מ"מ

בולם קדמי: רוקשוקס  Recon Silverציר 15 מ"מ

מהלך בולם קדמי: 120 מ"מ

אוכף:  Giant Performance Trail

סטאם: Giant Connect

כידון:  Giant Connect, Low Rise 31.8

שיפטרים: SRAM 10-speed

מעביר קדמי:  SRAM X5, 10-speed

מעביר אחורי:  SRAM X7, 10-speed

קראנק: SRAM S1000, 24/38

מעצורים:  Shimano M395

חישוקים: Giant S-XC29 2

נאבות: Giant S-XC29 2

צמיג קדמי:  Schwalbe Nobby Nic, 29x2.25

צמיג אחורי: Schwalbe Nobby Nic, 29x2.25

*הרוכב המצולם היה אלוף ישראל בשנים 2005-2003

 
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg