top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

TREK FEUL 29 -צאנס אחרון לפני שעוברים ל27.5 אינץ

trek_fuel_ex_6_29.jpg

על רקע הנטיה הכללית לעבור  מגלגלי 29 אינץ' לגלגלי 27.5 אינצ' חרגנו ממנהגנו ואפשרנו לבעלים של אופני "טרק פיול" לסקור את אופניי   ה-29 אינץ' עליהם הם רוכבים כמחווה , רגע לפני שכולם משנים פאזה

כתב וצילם: יונתן טאקו

כחובב נלהב של אופניים אני מופצץ בסרטוני רכיבה מושקעים ואין ספור כתבות על אופניים חדשים עם טכנולוגיות חדשות – אחת מהן היא מידת הגלגלים החדשה שצמחה מתוך פשרה וישוב הוויכוח על מידת הגלגל האידאלית, מרוב סרטוני שיווק מושקעים אני נוטה להאמין שהנה - אופניים חדשים עם גלגלי "27.5 הם  יעזרו לי לרכב טוב יותר במיוחד בשבילים טכניים, ולכן כאשר רכבתי על ה TREK FUELבעלי גלגלי "29 הופתעתי לטובה.

הדבר הראשון ששמים לב ב FUELהוא לצביעה היפה של שחור מט ונגיעות של צבע כתום במנגנון הבולם האחורי,  בולם קדמי והשלדה. בנוסף אלו אופניים גדולים, כמה גדולים? אני בחור גבוה אבל אולי לא מספיק בשביל המידות של TREK, אני 1.80 בדיוק והמידה שעליה רכבתי הינה "18.5 (שזה בפועל לטענת TREK"17.5) ואולי חצי אינץ' פחות היה מתאים לי בדיוק אבל החלטתי לא לוותר והנמכתי את הסטם ע"י החלפת מיקומו עם אחת הטבעות על צוואר הבולם.

מהירים בשבילים
הנמכת המושב על מנת לרדת בשבילים הטכניים של פארק קנדה תאמה להנמכת הסטם והכידון והאופניים באורך פלא לא הרגישו לי ארוכים כל כך. אבל לאורכם של ה-FUEL  כנראה שיש מטרה והיא אני מאמין, הסיבה ליציבות האופניים (בנוסף למידת הגלגלים) ולאחיזת הגלגל הקדמי שהם מספקים. בשבילים האופניים משרים המון ביטחון וזה תורם כמובן למהירות רכיבה גבוהה, אם הייתי יכול למצות את האופניים האלו במשפט אחד הוא היה "אופניי שבילים מהירים" אבל ה-FUELהפתיעו לטובה גם בגינות סלעים וגם בירידות מהירות. אם בהתחלה חששתי ממידת הגלגל, לאחר מספר רכיבות הבנתי שהמעצור נמצא אצלי בראש ואני לא באמת זקוק לאופניים חדשים, אלא פשוט לצבור מומנטום ולא לפחד להשתלט ולתת לגלגלים הגדולים לעשות את שלהם. חשוב מאוד לא לעצור ולזרום עם השביל כי שכן נעצרים מרגישים את אורך השלדה וגודל הגלגלים. אם כן נעצרתם, השד לא נורא כל כך וגם בעליות ה-FUELצלחו בקלות יחסית.

CAM00222.jpg

 רכב יוקרה מפנק
האופניים שלי צוידו בזוג משככים מסוג  ROCKSHOXעם מהלך 120 מ"מ וזה  לכשעצמו טוב עבורי. מאז ומתמיד הייתה לי חיבה לאנדרדוג ו- ROCKSHOX  כבר לא מזנבים ב-FOXאבל עדיין המחיר לדגם ה EX6נמוך במעט מדגמים אחרים עם משככי זעזועים של FOX. כיוון התחלתי של SAGוהחזרה מקדימה ואחורה זה כל מה שהייתי צריך כדי שהרכיבות שלי יהיו נוחות והמשככים עבדו ללא רבב. למשכך הקדמי והאחורי ישנה אפשרות נעילה, לא מהכידון אבל מי באמת צריך את זה? בשבילים קלים וברכיבות נפח נעלתי את הבולם האחורי ואפילו שכחתי אותו נעול בשבילים של יער בן שמן והאופניים עדיין הרגישו כמו רכב יוקרה מפנק, אפילו בישיבה ממושכת.

נקודה מאוד קריטית שראויה לציון נעוצה באוכף ש-TREKמספקים עם הFUEL-אוכף ה BONTRAGER בהחלט ראוי לדעתי  להחלפה ובעיקר לאלה מכם שעדיין לא הביאו ילדים לעולם (ורוצים) וגם עבור אלה ש"סתם"   לא רוצים לחבול את אזור המפשעה. לתשומת לב היבואן...אפילו בישיבה לפרקי זמן קצרים המושב הותיר בגופי סימנים וחבלות קלות שהורגשו בעיקר עם שכוך האדרנלין  בזמן המנוחה שלאחר הרכיבה.

עצור לפניך
הכידון רחב ותורם להיגוי המפתיע של אופניים גדולים אלו, וכאן לא תשמעו ממני שום תלונה. הבלמים משרים אמנם ביטחון אולם היעדר הרגישות  בידיות הבלימה   מדאיג מעט בתחילה ודורש פרק זמן להסתגלות. לאחר מספר רכיבות אימצתי סגנון "חלק" יותר של רכיבה עם כניסה לפניות במהירות גבוהה, אך נשלטת בגלל עוצמת הבלימה. לא מומלץ לדעתי להיכנס לפניה בשיא המהירות עם הפיול ואף לא טרחתי לנסות וזאת בשל חוסר האמונה בעוצמת הבלימה. לאלה מכם שלא הבינו אותי אומר שהבלמים טובים, לא פחות ולא יותר.

אחיזה טובה
תוספת הביטחון והמהירות אפשריים הודות לצמיגי ה BONTRAGER XR3במידות 2.20 מקדימה ומאחור. אם אצטרך להחליף צמיגים אעשה זאת בזהירות משום שעל אחיזה שכזאת קשה לוותר. הצמיגים האלו אוחזים במגוון תנאי רכיבה ורק לעיתים רחוקות איבדתי אחיזה. הגלגלים אגב TUBELESS READYלאלו מכם שרוצים לחסוך משקל ולהסתובב עם תולעים לפנצ'ר.   

trek_fule.jpg

מלפנים יש ב FUEL שלושים הילוכים (פלטות) ורוב הזמן רכבתי על האמצעי שהוא בעל 32 שיניים. בשלישי כמעט ולא השתמשתי למעט רכיבות נפח והראשון עוזר במצבים של עייפות ובעליות תלולות. אין כאן תלונה על סידור ההילוכים. להיפך, יחסי ההעברה של ההילוך השני מאוד טובים ולכן נשארתי שם רוב הזמן. לאלה מכם שחושבים ששלושים הילוכים זה יותר מידי אני עונה ואומר שדווקא באופניים רב גוניים כמו ה FUELהם שימושיים, אפילו אם נעשה בהם שימוש רק לעיתים רחוקות.

לסיכום
ה FUEL EX6  נחשבים לדגם כניסה בקטגוריית השבילים, אך לדעתי הם ראויים לכבוד משום שבחירת החלקים היא טובה ומספקת, במיוחד לרוכב המתחיל. בינינו, אין צורך  לשלם יותר על רכיבים יקרים יותר. אלה אופניים שאפשר להתנסות איתם במגוון רחב של מסלולים ולפתח בעזרתם את מיומנויות הרכיבה. גם כאשר תרגישו תחושה של מיצוי אני בטוח שהחלפת רכיבים ושדרוג כתוצאה מבלאי יפיחו בהם חיים חדשים. לדעתי, מדובר באופניים לטווח ארוך, כאלה שלא כדאי לוותר עליהם ואולי לקנות זוג נוסף ולשמור אותם לשבילים שבהם הרכיבה מהירה וזורמת. קשה לוותר על היגוי זריז ותחושה כזאת של ביטחון ברכיבה. אני ממליץ לאלה מכם שנמוכים מ 1.80 לנסות מידה "17.5 של TREK. ה FUEL"29 נדירים בשוק המשומשים, אולי בגלל שלרוכבים קשה לוותר עליהם כל כך מהר. 

הכתבה המלאה פורסמה בגיליון המודפס של מגזין אופניים שבו ניתן לדפדף כאן 

 


_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg