אז ה-ג'ירו גראן פונדו ירושלים ה-1 כבר מאחור

אירוע הגראן פונדו ג'רוזלם משך אליו כ-1500 רוכבים. לצידם של רוכבים מקצועיים רכבו רוכבים שכל מטרתם הייתה לסיים את המסלול האתגרי המשופע בעליות. חברת ג'ירו ד'איטליה שהייתה שותפה בהפקת האירוע נתנה לרוכבים תחושה שמדובר באירוע עם נופך איטלקי: החולצות הורודות, תערוכת האקספו, אנדראה בנו של ג'ינו ברטלי שהזניק את המשתתפים, וג'יאני בוניו זוכה הג'ירו שחילק את הגביעים למנצחים.

בעליה לנס הרים נערכה תחרות מלך ומלכת ההר. בקטגוריית הגברים ניצח דימיטרי גרבובסקי מקבוצת דינמו רייסינג ובקטגוריית הנשים פז בש מקבוצת IGP. כך נשמע דוד (דידי) אדר פינישר של האירוע: "זה לא הגראנן פונדו הראשון שלי...אבל במובן מסוים זה כן! לפני שנה וקצת..התחלתי לסובב רגלים..טלי ,אשתי החדשה והמדהימה הכניסה אותי לעולם האופניים ונדבקתי. מהרגע הראשון התאהבתי בעליות..אני טיפוס אינדיווידואלי ומעדיף את הקטעים בהם אדם ומכונה מתמודדים לבד..רק הנחישות שבראש,הכוח ברגלים וההר..

עוד לא עברו שלושה חודשי רכיבה וטלי הציעה בוא נרכב יחד בגראן פונדו מכתשים. כמובן שהסכמתי....פשוט לא ידעתי לקראת מה אני הולך..או רוכב. וככה מצאתי את עצמי לרגלי מעלה עקרבים..אופני סקוט,ג'ל ומחשבות כפירה.את המעלה עליתי בכוח הנחישות כי ברגלים לא היה לי יותר מידי ונשבעתי אני חייב להיות חזק בעליות.אני אוהב עליות .אוהב לטפס ומאז האימונים שלי סבבו סביב חריש,קציר,מי עמי,ג'וערה,בית אורן.לטפס ולטפס.
שנה אחרי ואני רשום לחוצה ישראל והינה האירוע מתבטל. חברים הציעו גראן פונדו ירושלים..ג'ירו דה איטליה.חוויה איטלקית בעיר הקודש.כל מה שאתה אוהב. 3400 טיפוס לאורך מסלול של כ 150 ק"מ.אז נרשמתי. יומיים לפני המרוץ ובחוץ פעם במאה שנה שיש מזג אוויר משוגע בחוץ.קר ורוח מטורפת ואני אומר למורת רוחה של טלי שאצא לסובב רגליים רק לקציר וחזרה.אז חזרתי מצונן ויומיים ששכבתי בבית ולקחתי כל מה שניתן לעלות על הדעת כולל כל תרופת סבתא אפשרית.
בבוקר או לפנות בוקר האירוע ואייבי ,חבר ושכן יקר מצטרף אלי.מעמיסים אופניים,בגדים,וציוד והופה עפים דרך כביש שש לירושלים. מגיעים לרחבת ההתארגנות.ובחוץ קר.התלבטות קצרה ומסכימים שווינד סטופר ווסט ושרוולים ארוכים יעשו את העבודה. שאר החברים אף הם מגיעים ואחרי התארגנות,תיוג וצילומים מחויכים למזכרת יוצאים לנקודת הזינוק.

התרגשות קלה. מאות משתתפים לשלושת המקצים יוצאים לדרך ואני נזכר במה שטלי אמרה:" תזהר בזינוק שם קורות רוב התאונות". אז ממש בזהירות מתגלגל בעיר הקודש ביום שישי בבוקר מוקדם. רוב האנשים עוד בבית ואלו שבחוץ מחייכים ומנופפים לשלום לנחש הרוכבים המתפתל בין רחובות וסמטאות העיר לכיוון העיר העתיקה. ולפתע נגלה מגדל דוד וחומות העיר.מראה מיוחד ואני חושב לעצמי שאכן זה שווה!

ממשיכים לדרום העיר והופ..יורדים ועולים ויורדים מצובה לאשתאול ולנס הרים.הלב מתרחב,אני מרגיש מצויין.הרגלים לא בוגדות ואני מרוכז מאוד..סביבי מאות רוכבים ובירידה לאשתאול יש רוכבים לא זהירים שמסכנים אחרים ואני עסוק בלזהות סיכונים ולשמור על עצמי. באשתאול אני מגלה שחברי דייב התהפך בירידה.הוא כואב כולו..חליפת הנליני שלו קרועה..הרגלים ויד שמאל מדממים..האופנים נפגעו וגם האגו...מיד מסייעים לו. שוטפים את הפצעים וחברי גבי מכונאי אופנים נחלץ ומסדר כל מה שצריך וממשיכים לפידינג זון של נס הרים .שם יחבשו את דייב. אבל בלב אני אומר לעצמי שהעניין הזה מעכיר את מצב רוחי אני יודע עד כמה דייב התאמן לקראת האירוע הזה.
שוב הפסקה ואנחנו עומדים ומקשקשים והטמפרטורה בחוץ מטפסת. ואז עולים את נס הרים. אני לא לוחץ וגם קשה לרכוב שוטף..יש מסביב מלא רוכבים ואין אפשרות פשוטה לעקוף אותם.הרגלים שלי מרגישות לי שאני יכול לטפס במהירות וקלילות ואני מרגיש מצוין וככה זה ממשיך עד לבר בהר. ושוב...הפסקה לסנדוויץ...מים..ויאללה קדימה.
מנקודה זו ועד לצובה חזרה הרכיבה די מונוטונית..רוליג היילס ללא הפסקה.אני בפלוטון פעם בראש ופעם מאחור.מגלגל ומתגלגל..מקפיד על שתייה ומים.מרוכז בתכנון האנרגיה.שומר על עצמי מטעויות  שלי ושל אחרים. אין ליווי של המשטרה ויש בלבול בציר אבל מסתדרים ולמרות מחאות נהגים שצופרים לנו ללא התחשבות אנחנו ממשיכים והינה הגענו לצובה..מהצד הפחות משתף פעולה שלה. עוצרים רגע לג'ל ומיים והקבוצה מתחילה לטפס. מהר מאוד אני מרגיש שיש לי ברגלים עוד מה לתת ואני מחליט שמכאן ועד לירושלים אני אתן מה שנשאר. נפרד מהקבוצה ולוחץ..העלייה בריאה וקשה..החום סביב 35 מעלות ואני מקרר את עצמי בבקבוקי מים ששופך על הקסדה. המים זורמים מהראש לכל הגוף ומצננים אותי. ההרגשה משתפרת והקצב עולה. אני עוקף ועוקף רוכבים שברגע סוריאליסטי נראים כמו במדרון סקי.רוכבים באלכסונים על הכביש בעליה הקשה. הקושי הוא לא רק תוצאה של העלייה החדה והארוכה אלה שילוב של עייפות אחרי כ 130 ק"מ רכיבה וכן טמפרטורה גבוה. וככה עוד פניה ועוד סיבוב ואני חושב לעצמי בחיוך אלוהים...למה מגיע לי כל הטוב הזה..
אני מרוכז בלסובב רגלים להיות מרוכז לוודא שיש לי ברגלים מה שצריך.כל הזמן חושב על מה שטלי אמרה:"תשתה ותאכל כמו שעון.תהיה במודעות למה שאתה עושה וזה עובד". אחרי צובה המשיכו העליות עד לנקודת הסיום.
והינה הבחור מסמן לי שסיימתי ואומר:"כל הכבוד סיימת..תפנה ימינה".זהו..נגמר..הרגשה מוזרה .מין תערובת כזו של רגשות..היה קשה אבל שווה.האימונים בנו אותי לגמרי. אני נזכר בגראן פונדו מכתשים מלפני קצת יותר משנה..אז הייתי בתחילת הדרך..בלי כלום ברגלים והסתכלתי על הרוכבים החזקים בהערצה.

היום סגרתי מעגל אישי. 150 ק"מ..כ 3000 מ טיפוסים.סיימתי עם חיוך.כלום לא כואב ואני מרגיש מצוין. יורד מהאופניים..אוכל משהו..מקבל בשמחה את החברים שאט אט מגיעים עוד תמונות למזכרת והינה אני ברכב בדרך הביתה..אייבי נוהג,אני לצידו..שנינו מאושרים ומסכימים שלא היה קל אבל היה מאתגר ובהחלט חוויה למי שאוהב לטפס כמונו.

אז אומנם זה הגראן פונדו השני שלי...אבל במובן מסוים הוא הראשון."
וזה הסיכום של האירוע מנקודת מבטו של מנהל האירוע שי שושן
יצאנו לדרך לפני כחצי שנה עם חלום שהיה לשי ראשוני- להכניס את ירושלים לסבב העולמי של ג'ירו ד'איטליה באירוע הגראן פונדו.המגעים עם ג'ירו החלו ולאחר סיכומים הגיע נציג הגי'רו מתיאו גרביני לארץ לפגישת עבודה בה קיבלנו הסברים איך צריך להיראות אירוע גראן פונדו ג'ירו ד'איטליה. קצת לפני שי הציג את החזון שלו בפני אנשי עיריית ירושלים וקיבל מהם את ברכת הדרך והנכונות לשיתוף פעולה. לאחר הסיכומים עם העירייה והג'ירו התחלנו בתכנון האירוע. התכנון כלל את המסלול המיועד (רכיבת הראווה ושני המקצים הארוכים יותר), את מתחם האקספו וכן את ערב הגאלה. כמנהל אירוע עמדו בפניי אתגרים רבים הנוגעים לשילוב של רוכבים עממיים ומקצועיים בקטע העירוני, לאופי מסלולי הגראן והמדיו, לעמידה בלוחות הזמנים שהוצבו בפנינו (סיום האירוע לפני כניסת השבת) ולעמידה בסטנדרטים של הג'ירו.

בניתי צוות שעבד איתי לכל אורך התקופה עם חלוקת תפקידים ברורה מצד אחד, אך עם שיתוף והפרייה הדדית מצד שני.
פרט לשי ותמי ראשוני, הבעלים של הפרויקט היו בצוות:
רן מרגליות- מנהל מקצועי ואחראי על הקשר מול ג'ירו
לילך לבבי- מנהלת כוח אדם ושותפה בתכנון הלוגיסטי
שיר כהן- אחראית על בניית אתר האינטרנט והגרפיקאית של הפרויקט
שי חיימוב- מנהל השיווק
רוני אשכנזי- אחראית על מענה לפניות דרך אתר האינטרנט.

התחלנו בתכנון של מתחם האקספו ואוהל ה VIP , בתכנון המסלול כולל תחנות הזנה, וכן במתנות לרוכבים וה pasta party. השותפות עם ג'ירו גרמה לנו לחשוב ולתכנן את האירוע עם האלמנטים הייחודיים להם כגון ערב גאלה לאורחי VIP יום לפני האירוע, אוהל VIP ביום האירוע עצמו, הכנת תעודות משתתף עם תוצאת מדידת הזמנים האישית לכל רוכב שחולקה מיד עם סיום הרכיבה, מספר רוכב עם שם משתתף ודגל המדינה שלו (שיהיה למזכרת) ועוד ועוד.
לאורך כל הדרך התייעצנו עם אנשי ג'ירו לגבי אלמנטים שונים באירוע ונעזרנו בניסיונם.את מספרי הרוכב הם ייצרו עבורנו כמו גם חלק מהמיתוג וכמובן את החולצות שהוצעו למכירה. כחלק מהאירוע הזמנו את אנדראה ברטלי (בנו של ג'ינו ברטלי, הרוכב האגדי) להיות אורח הכבוד שלנו ולהזניק את המסע בתוך ירושלים.
ג'ינו ברטלי הציל יהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה, ולפני שבועות אחדים הוכר כחסיד אומות העולם. בתיאום עם הנהלת יד ושם טקס הסרת הלוט במוזיאון התקיים ביום חמישי בנוכחות בנו של ג'ינו, אנדראה.
לאורך כל הדרך עבדנו בשיתוף פעולה מלא עם עיריית ירושלים, ובכל הקשור להבאת אורחים ועיתונאים מחו"ל עבדנו בשיתוף פעולה עם משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים. לאירוע הגיעו מחו"ל נציגי ג'ירו, אלוף העולם ג'איני בוניו וכן מספר עיתונאים.

האירוע נפתח ביום חמישי בטקס ביד ושם ובמקביל בפתיחת מתחם האקספו שהכיל מספר רב של מציגים. רוכבים רבים הגיעו ביום חמישי לקבל את מעטפת המשתתף, מה שסייע לנו על היציאה לדרך ביום שישי בעיכוב קל בלבד (כחמש דקות) ועל כך מגיעה תודה רבה לציבור הרוכבים. חשוב לציין שזה לא מובן מאליו שרוכב יגיע מתל אביב לירושלים ביום חמישי בערב כדי לקבל מעטפת משתתף, יחזור הביתה ויתייצב שוב למחרת בחמש בבוקר בירושלים- שאפו לקהל הרוכבים.

לאחר המסלול העירוני בו השתתפו כ 1500 רוכבים), יצאו כ 650 רוכבים לכיוון עין כרם כנקודה ראשונה במסלול המאתגר. את מקצה מלך ההר בחרנו לבצע בעלייה של נס הרים בגלל האתגר הרב שבה ובשל היותה "עלייה מיתולוגית עבור הכבישונים.

תחנות הרענון ציידו את הרוכבים במים, פירות יבשים וטריים, משקה איזוטוני בחסות power bar, חטיפי אנרגיה בחסות power bae ו corny וכן כריכים לאחר אתגר מלך ההר. המלאכים בכתום עמדו בתחנות ועשו עבודה נהדרת.

עם הגעת הרוכבים למתחם האקספו, חיכו להם מספר הפתעות: תיק משתתף עם מתנות בפנים, חולצת dry fit, בקבוק יין איכותי מתנת יקבי רמת הגולן, פסטה טעימה ותעודת משתתף עם תוצאת מדידת זמנים אישית. לקראת השעה 15:00 קיימנו את טקס הפודיום עפ"י כללי הג'ירו. הזוכים קיבלו פרסים מתנת שימאנו (שגם נתנו סיוע טכני לאורך המסלול) וכן מנות מהג'ירו, כאשר מלך ומלכת ההר קיבלו בנוסף חופשת אופניים באיטליה.

לסיכום, מדובר בפרויקט מאתגר במיוחד עם הרבה מאוד אלמנטים שהיה צריך להתחשב בהם, מספר זירות אירוע ומחשבה איך להביא באמת את חוויית הרכיבה האיטלקית לישראל. אני מקווה שהרוכבים נהנו ונשארו עם טעם של עוד כי בשנה הבאה מחכה להם ה Gran Fondo Giro D'Italia Jerusalem th second

מאת אייבי גילת צילומים: רונן טופלברג

ofanaim_magazin199.jpgז

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר: