top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

 

 זה לא אנחנוהיוונים אוהבים אותנו את התיירים הרעשנים מישראל שזכורים להם כמי שיודעים ליהנות ולפזר את כספם, מי יותר ומי פחות , אנחנו מסתבר, מתלוננים ללא הפסקה אבל עושים שמח ולארג'ים.  

 

 

מאת: אבי גנאור

כשנחתנו בשדה התעופה הקומפקטי של רודוס והשקפנו החוצה מחלונות המטוס חשבתי שחזרתי בזמן לרגע ושאנחנו בטרמינל מספר 1 בלוד של שנות השביעים של המאה שעברה. הנוף היה אותו נוף של שדות קוצים צהבהבים, מסלול אספלט , גדרות ובנין טרמינל קטן ודו-קומתי שלצידו המתינו כמה אוטובוסים שהעבירו את הנוסעים מהמטוס לאולם הנוסעים הנכנסים. ממש כמו שהיה אצלנו עד שטרמינל 3 או בשמו המקורי טרמינל אלפיים על אולמותיו המפוארים ושרווליו הארוכים תפשו את מקומו. היה זה בבוקרו של יום ראשון. שעה ורבע באוויר ונחתנו. ושלושת הפקידים המשועממים שקיבלו אותנו בעמדות ביקורת הדרכונים היו בעלי סבר פנים חמור אבל עניני והצליחו לשחרר את כל הנוסעים בתוך זמן קצר לצידו השני של האולם שם המתינו לנו מקבלי הפנים ונושאי השלטים שאספו את מרביתנו לבתי המלון השונים ברחבי האי. כן למי שאינו יודע רודוס הוא אי שממוקם במזרח הים האגאי כ.-20 קילומטרים מחופה של טורקיה(מול מרמריס) אבל שייך מזה דורות ליוון ויוון כידוע, מאז פרצה לחיינו הקורונה, משוועת לתיירים והיא מהראשונות שהוכרזה כירוקה ופתחה את שעריה בפני התיירים המחוסנים מישראל . כן , היוונים אוהבים אותנו את התיירים הרעשנים מישראל שזכורים להם כמי שיודעים ליהנות ולפזר את כספם, מי יותר ומי פחות , אנחנו מסתבר, מתלוננים ללא הפסקה אבל עושים שמח ולארג'ים. הם היוונים אומרים את זה לא אני! בעיני הישראלים הם אחים שלפעמים נורא מעצבנים , סרבני מסכות סדרתיים שחושבים שהכל מגיע להם. אל מה שחשוב זה לא מה שאני חושב אלא מה שאומרים היוונים. הם המארחים שלנו והם מנומסים להפליא! בשעה 10 בבוקר לאחר נסיעה כחצי שעה באוטובוס הגענו למלון שלנו "פאלדיום" שממוקם בריזורט רחב ממדים בחוף קליתיאה בסמוך לעיירה המנומנמת פאליראקי. אני לא יודע מה אתכם אבל אצלי מופיע השם פאלדיום בהקשר לצבא ולנעלי הפלאדיום שכל חייל בדורי ששאף להיראות קרבי השתוקק שיאפשרו לו לנעול, אבל מסתבר שפאלדיום היא מתכת יקרה , מספר 46 בטבלה המחזורית ואין לי שמץ של מושג מדוע המלון קרוי דווקא על שמה. אבל מה זה חשוב המלון והריזורט שבו הוא ממוקם מרשימים ביותר , מצוידים בכל מה שתיירים קשישים אך תזזיתיים כמונו יכולים לרצות: ספא , חדר כושר , בריכה ענקית שנושקת לחוף ים יפיפה שמוגן במפרץ נטול גלים. שלא דבר על מגרשי מיני גולף וטניס. התעייפתם? אנחנו גם אבל השתדלנו לנצל כל דקה וכל מתקן ויש לציין שצוות המלון היה מאוד חביב ושירותי כך שאפילו לא התרגזנו על אף אחד. יחד עם זאת אל תשכחו שהיינו שם בתקופה שבה הקורונה עדיין לא לגמרי חלפה (אם בכלל) ובכל חלל במתחם נאלצנו לעטות את מסכת הפנים ולהוסיף עליה גם כפפות בכל כניסה לחדר האוכל. אבל כל אלה היו קטנים עלינו. האוכל היווני המשובח ותחושת השירותיות שהשרה עלינו צוות המלון חיפו על הכל, על הניירת המסובכת של שלטונות יוון, על הבדיקות הרפואיות השונות שנאלצנו לעבור ועל המים הקרים במימי מפרץ קליתיאה שהקפיאו לנו כמה אברים טרם שהורגלנו לטמפרטורת המים של צפון הים האגאי. לאי רודוס יצאנו שלושה זוגות חברים שמכירים שנים ולא העלנו על דעתנו שנשרוף שישה ימים תמימים בבטן גב במלון ולכן כבר בערבו של היום השני שכרנו שני כלי רכב (30-40 יורו ליום תלוי בסוג הרכב) מחברת "סאן" המקומית שמפעילה סניף במלון ויצאנו לערב של בילוי בעיר רודוס שממוקמת 17 ק"מ מהמלון בקצהו המזרחי של האי מול ההרים הגבוהים של טורקיה שנשקפים מעבר למפרץ. כשמדברים על העיר רודוס אותנו מעניינת בעיקר העיר העתיקה והנמל שבהחלט שווים ביקור קצר ואף למעלה מזה. הנמל שמואר בלילה באור נגוהות מוצף בתיירים לצד זוגות מקומיים והעיר העתיקה על חומותיה המרשימות מלאה בסמטאות מתפתלות וצפופות כשמכל צד מוצעות לכם מזכרות החל ממותגים יוקרתיים וכל בסידקית ותכשיטים. המחירים -לא נורא יקרים אבל אתם במזרח התיכון ולכן לא לשכוח גם להתמקח ותאמינו לי -זה עובד אז אחרי כמה כוסיות של אוזו ופרפה (פרפה זה קפה קר יווני שמוגש בכוסות זכוכית גבוהות וידוע במרירותו הרבה) בבית קפה חביב שמצאנו במעלה הרחוב הראשי של העיר העתיקה , מסתתר בגינה מרהיבה בחצר אחד הבניינים, חזרנו למלון למשקה אחרון בלובי לצלילי פסנתרן מייגע נוסח קליידרמן וזמן קצר אחר כך נטשנו ופשוט "נפלנו במיטה". למחרת בבוקר יצאנו עם מכוניותינו מערבה לכיוון עיירת החוף היפה "לינדוס" שמצויה במרחק של כשעה וחצי מהעיר רודוס. על הדרך אין יותר מידי מה לספר כיוון שהיא סתמית ומשעממת אבל העיר לינדוס היא משהו מיוחד. בתים לבנים וצפופים נשפכים למימי המפרץ הירקרק וכל זה מתחת לצוק גבוה שבראשו מבצר צלבני עתיק ובמרכזו שרידי האקריפוליס - מקדש יווני עתיק (כן, לא רק באתונה) לינודס ידועה לא רק ביופיה ובמפרץ הים המושלם שלה אלא גם בחמוריה ואתונותיה המשמשים להסעת המבקרים לראש ההר וכנושא לקישוט על גבי חולצות הטישרט, בובות ומזכרות . לא לשכוח לקנות! אנחנו טיפסנו על הצוק במו רגלינו במסלול תלול של מדרגות ואבנים שיוצא מתוך אחת הסימטאות ומסתבר שהשד לא כל כך נורא שכן תוך רבע שעה כבר היינו למעלה ושם ציפתה לנו הפתעה: מחסום וקופה. נדרשנו לשלם 12 יורו לאדם ומי המשוגע שאחרי שהגיע למעלה, יוותר על הנוף . כמובן ששילמנו והיה שווה שכן האתר מקסים והנוף שנשקף מהצוק היה ממש מרהיב. בקיצור לינדוס לא מאכזבת ואחרי עוד כמה אוזו ופרפה בבית קפה חביב על גג אחד הבתים, יצאנו מהעיר היפה בחזרה לכיוון רודוס ועצרנו באמצע הדרך להתרעננות באתר טבע שנקרא משום מה שבעת המפלים לצערנו ההתרעננות נדחתה כיוון ששבעת המפלים נתגלו כתעלה צרה ורדודה של מים קרים וחיש מהר מצאנו את עצמנו במסעדה חביבה בין העצים המצלים לוגמים בירה ואוכלים ציזיקי, דגים סלט יווני ומטעמים מקומיים נוספים. לא נלאה אותכם בתפריט אבל תאמינו לי , היה שם צל, היה קריר והיה שווה כל יורו ולא ניתן לסיים בלי להזכיר את אנטוני קווין המנוח , הלא הוא זורבה היווני שעל שמו נקרא אחד החופים היפייפיים של רודוס שממוקם כמה קילומטרים מערבית לעיירה פאליראקי. ניתן להגיע אליו ללא שום בעיה אם עוקבים אחרי השילוט בדרך חזרה מלינדוס לרודוס ולאחר שנוסעים שניים שלושה קילומטרים בכביש צר וממפותל מגיעים למפרץ מדהים צלול ועמוק ואין דבר יותר מפתה מאשר לגלוש לחוף הסלעי במדרגות ולזנק למים הצוננים שלו. אח"כ לשכור שני כיסאות נוח ולרבוץ לצד בת הזוג בתחושה של "הגענו לגן העדן". אגב בניגוד למה שרבים סבורים הסרט זורבה היווני עצמו לא צולם שם אלא רק קטע קטנטן ממנו אבל משמעותי: ריקוד הסירטקי של אנטוני קווין שפשוט התאהב במפרץ הקטן ושב אליו מאז כמה פעמים. לאחר מותו של השחקן האגדי המפרץ קיבל את שמו. שימו לב : ארוחה מלאה לזוג כולל שתיה תעלה לכם ברודוס כ100-120 שקלים בלבד. קפה 2 -3 יורו, בירה 3 -5 יורו לכוס גדולה, מים מינרליים כ3 יורו לבקבוק גדול וכו.. טקסי יעלה לכם סדר גודל של יורו אחד לכל קילומטר(תלוי בשעה) וכרטיס באוטובוס 1-2 יורו. בקיצור, רודוס לא מה שחשבתם, במחיר של יומיים שלושה במלון באילת קיבלנו 6 ימים של חופשה איכותית ברודוס כולל טיסה והעברות מלון וממנו ועל זה אפשר לומר: מומלץ ושווה לכל נפש.

 
 

 

סדרת אבקות פותחה בליווי תזונאי הספורט המובילים בישראל. בכל אבקה ישנו הרכב חלבונים המתאים לצרכים הפיזיולוגיים המשתנים של המתאמנים לאורך היום

 

בעולם, שוק תוספי התזונה לספורטאים נאמד ב-17.55 מיליארד דולר ב 2019 , כאשר אבקות חלבון מהוות 64% ממנו; בישראל השוק נמצא בצמיחה ומוערך בכ-330 מיליון שקל בשנה תנובה, חברת המזון המובילה בישראל, מעמיקה את פעילותה בפתרונות תזונה לספורטאים ומשיקה סדרת אבקות חלבון וחטיפי חלבון תחת מותג GO. זוהי הפעם הראשונה שתנובה יוצאת ממקרר החלב אל מדף היבשים.

שיווק המוצרים יתבצע במספר ערוצים: מכירה ישירה לצרכן באתר ייעודי של GO, קמעונאות  רשתות מזון, ברשתות פארמה, בחנויות מתמחות לתוספי תזונה ובחדרי כושר. המוצרים יעלו למדפים במהלך החודשים פברואר-מרץ 2021. בכך תנובה גם מרחיבה את פעילותה בתחום ה-D2C.

הייחודיות של סדרת האבקות של GO הוא המיקוד בצרכיהם המשתנים של המתאמנים לאורך היום, ובעיתוי צריכת החלבון. במסגרת פיתוח המוצרים, אותו ליוו תזונאי הספורט המובילים בישראל, שקדו רבות על התאמת הרכב החלבון לצרכי המתאמן ולסיטואציית הצריכה וזאת בעקבות מחקרים רבים אשר מראים כי חלבונים שונים נבדלים בזמינות הביולוגית ובקצב עיכולם. מתוך הבנה זו, בחרה החברה להשיק שני סוגי מוצרים בסדרת אבקות החלבון:

  • סדרת המבוססת על חלבון WHEY - הסדרה פותחה במטרה לספק ספיגת חלבון מהירה (לצריכה בתזמון צמוד לאימון- כשעה לפני או אחרי האימון) . כדי לאפשר זאת הסדרה מכילה hydrolysed whey – חלבון מי גבינה שעבר פירוק מה שמקנה לו זמינות וספיגה מהירה. בסדרה גם אבקה unflavored ללא תוספת טעם מה שמאפשרת גמישות בשימוש וכן התאמה להוספה לבישול ואפיה.
  • סדרה המבוססת בעיקר על חלבון  Casein- הסדרה פותחה במטרה לספק ספיגת חלבון איטית (לצריכה בימים ללא אימון או לפני השינה).האבקות ייוצרו בקו ייעודי שהוקם במפעל "בעמק " של תנובה, בצפון.

חטיפי החלבון ייוצרו עבור תנובה על-ידי יצרן אמריקאי מהמובילים בעולם. חטיף במשקל 60 גרם יכיל 20 גרם חלבון (עם WHEY), פחות מ-2 גרם סוכר וכמות גבוהה של חומצות אמינו חיוניות (BCAA).

שוק תוספי התזונה לספורטאים הוא שוק צומח וגדל בעולם וזאת בשל תודעת הבריאות והכושר בקרב הצרכנים. לפי מחקר של Grand view research, שוק תוספי התזונה לספורטאים נאמד בשנת 2019 ב-17.55 מיליארד דולר, וצפוי לצמוח בכ-8% מדי שנה. שוק אבקות החלבון מחזיק בכ-64% משוק תוספי החלבון בשנת 2019. בישראל, לפי בדיקה שערכה חברת תנובה, שוק אבקות החלבון וחטיפי החלבון מוערך בישראל כ-330 מיליון שקלים בשנה, כאשר רוב המכר מגיע בעיקר ממותגי יבוא.

תנובה השיקה ב2016 את מותג GO, המציע מוצרי חלב, בעיקרם יוגורטים ומשקאות, מועשרים בחלבון לטובת העוסקים בפעילות גופנית. לאורך השנים GO הציג מספר חידושים פורצי דרך הן ברמה של השוק הישראלי והן ברמה בינלאומית. בין היתר, GO היה הראשון להציע יוגורטים, ומשקאות חלב המכילים 20 גרם חלבון למנה. בנוסף, GO השיק לראשונה בעולם מעדן ללא חלב ועל בסיס סויה, עם 20 גרם חלבון למנה.      

"הכניסה לתחום הינה שלב נוסף בביסוסה של תנובה כשחקנית מרכזית בתחום תזונת הספורטאים, ומגלמת בתוכה מהלכים אסטרטגיים נוספים מעבר למקרר החלב ולשרשרת הקיימת. בראייה קדימה, GO ירחיב את סל הפתרונות שלו לקהל המתאמנים. המכירה הישירה לצרכן - תחום שהתחלנו לפעול בו לפני כשנה והוא הולך ומתרחב, היא תוספת טבעית מול קהל זה, ותאפשר נקודת מגע ישירה עם הצרכנים והמשך למידה של צורכיהם". מוסרת מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב, תנובה. "אנו גאים בחדשנות המוצרית וביכולתנו לייצר את אבקות החלבון בייצור מקומי כחול לבן, תוך הישענות על הטכנולוגיה וחומרי גלם האיכותיים ביותר שמיוצרים גם הם אצלנו״.

 

 
 
 
 
 
 
 

 

חב' וולוו מציגה ספרייי שעשוי להציל את חיי רוכבי האופניים

___________2.jpg
רכב וכתב: יונתן תקו
צילם: אבי גנאור
 
מבוא
אני זוכר בבירור את האופניים הראשונים שלי. אלה היו אופניי קרוס קאנטרי זנב קשיח בעלי אבזור נוראי, אבל מאוד שימושיים. למרות שהם שירתו אותי ברמה סבירה, אך לא מספקת, אהבתי אותם והם תמיד יגרמו לי לחייך בנוסטלגיה כשאני נזכר בהם. אני מתאר לעצמי שגם אתם זוכרים את הזנב הקשיח הראשון שלכם ואת המעבר לאופניי שיכוך מלא, אצל חלקנו המעבר לא נתקל בקשיים מיוחדים ומצאנו את המידה הנכונה, האבזור הנכון והמחיר הנכון. כאשר קניתי את אופניי השיכוך המלא הראשונים שלי ביצעתי סקר שוק וגיליתי שהמחירים היו די דומים אצל מגוון היבואנים ושישנו רף מסוים שאותו צריך לעבור במחיר כדי לרכוש אופניי הרים מקצועיים אך בסיסיים. היום אני תוהה באשר למסקנה שהסקתי אז, האם אפשר למצוא אופניי כניסה שיתנו תמורה מספקת במחיר יחסית נמוך ועדיין לשמור כסף עבור אביזרים ומיגונים?
 
MERIDA, מי זה היצרן הזה? 
החלטתי לבחון הפעם אופניי שבילים מבית מרידה שקיבלנו מהיבואן: רוזן ומינץ.  לאלה מכם שלא שמעו על מרידה למרות נוכחות לא מובטלת בשטח ובסצנת האופניים הישראלית אפתח בהקדמה קצרה.
מרידה הינה חברה טיוואנית המייצרת אופניים משנת 1972 ובדומה לג'יאנט גם היא נחשבת כ"ענק" אופניים טיאוואני המייצר כ 2.2 מיליון זוגות אופניים בשנה בחמישה מפעלים שונים ברחבי הגלובוס. אחד מרכזי בטייוואן, שלושה בסין ואחרון חביב בגרמניה. בשנת 2001 מרידה רכשה כ 49% מחברת ספשיילייזד ומאז עברו דגמיה המוכרים אבולוציה וזאת בעקבות  השקעה במחקר ופיתוח שנעשו בגרמניה. כיום נחשבת מרידה לחברה השניה בגודלה בעולם אחרי גיאנט.
 כדי להוסיף למהפך ולתנופה שהחברה צוברת,  מרידה מציגה בשנים האחרונות מספר ניצחונות לא מבוטל במירוצי קרוס קאנטרי לאופניה עם קבוצת
ומשנת 2013 החלה אף להתחרות במרוצי כביש  עם קבוצת  Team Lampre-Merida Merida Multivan    
__________4.jpg
משך השנים סומנו האופניים של מרידה במבחני מגזין אופניים כאופניים בסיסים (לא יקרים) שמעניקה תמורה טובה לכסף. כיום  מרידה מציעה מגוון דגמים עם רמת אבזור משתנה ורחבה על מנת להתאים לכל כיס ומקדישה תשומת לב לשווקים מתעוררים. הדגם הנמכר ביותר כיום מתוצרתה הוא   120 והוא אבולוציה של סוס העבודה הישן ה-Trans-mission
 
אז מה יש לנו 
ההשקעה בדגמים החדשים ניכרת לעין כבר במבט ראשון, השלדה מיוצרת בטכנולוגיית ההידו-פורמינג (שבעזרתה ניתן ליצור צורות מורכבות באמצעות דחיסת נוזל לתבנית) הריתוכים בצוואר ההיגוי יפיפיים, הצביעה איכותית וכמו כן העיצוב. בדגמי ה  one 20 כבלי מעבירי ההילוכים מנותבים בתוך השלדה בצורה אלגנטית ותורמים למראה נקי ואיכותי.
על משפחת ה 1-20 אשר מספרה מייצג את מהלך המתלים נמנים לא פחות משישה דגמים בעלי רמת אבזור משתנה ולכולם גלגלי 27.5 ושילדה זהה. לקחתי את דגם ה 7.6 לנסיעת מבחן בעיקר בזכות בולמי הרוקשוקס שמלפנים  ומאחור  ובזכות  התמחור השפוי של 7600 ש"ח שנחשב כזול מול המתחרים. אני מוכרח להודות שבתחילה חששתי ולא צפיתי לשום חווית רכיבה מהנה אבל הזכרתי לעצמי שאופניים אלו מיועדים לרוכבים חדשים בתחום או לכאלה שעושים את המעבר מזנב קשיח לשיכוך מלא ושלא מוכנים לשלם יותר עבור אבזור שהם לא בהכרח צריכים. 
 
בשטח
וכך נסעתי באחד מסופי השבוע עם אופניי המבחן שברשותי ליער בן שמן, בחרתי במסלול הכחול מפני שהוא זורם וגם מפני שישנם קטעים טכניים שיעמידו את אופניי ה 1-20 למבחן הראוי להם. יער בן שמן הוא מסלול נוח לרוכבים מתחילים ומבחינתי הוא המקום האידיאלי לבחון אופניי כניסה לקטגוריית השיכוך המלא. לא ידעתי למה לצפות לפניי המבחן למרות שהיו לי חששות כאשר בחנתי מקרוב את הבולם (משכך) הקדמי מסוג 
Rock Shox 30Gold TK27 120
__________10.jpg
הבולם הזה הוא אמנם מבית רוקסשוקס ומציג מהלך של 120 מ"מ אבל מבט אחד על תומכות הציר הקדמי שידר לי למי הוא בדיוק נועד – רוכבים מתחילים אשר לא התנסו בבולמים טובים יותר שיש לשוק להציע. לבולם ישנה ידית כיוון החזרה בתחתית אשר מציגה טווח מאוד קצר של כיוון ללא אפשרות לספירת קליקים וחבל, כי ידית זו תורמת לתחושה הכללית של בולם זול ולא איכותי. לבולם ישנה אפשרות של נעילה מהכידון למטרת רכיבה עירונית – תוספת מבורכת עבור הרוכב המתחיל. הבולם האחורי  Rock Shox Monarch R    נראה קצת יותר איכותי כאן כבר ישנה אפשרות לכיוון החזרה בצורת ידית עם ספירת קליקים אבל משום מה הבולם נעדר אפשרות נעילה.
ברכיבת שטח מאומצת הבולם האחורי שקע והיה נתון לבובינג בחלק מן הזמן ואילו הקדמי הנעדר כיוון החזרה ראויה ספג מהמורות בצורה טובה אבל ההחזרה של המהלך זעזעה אותי רוב הזמן וגרמה לתחושה של חוסר נוחות ובעיקר רתיעה ממעבר מכשולים ומטיפוס על סלעים. כאשר הבולם הקדמי שוקע ללא זמן תגובה מספיק להחזרה של מלוא המהלך – בירידות לדוגמא – ההחזרה לא זעזעה את האופניים והבולם תיפקד בצורה טובה כך שעדיין תפקוד הבולמים סביר ושוב חשוב לזכור שתופעות אלו לא בהכרח יורגשו על ידי רוכב מתחיל. למרות כל הנאמר על הבולמים ואיכותם אני עדיין חושב שהבולמים מציגים תמורה נאה למחיר ותמיד אפשר להוסיף כך וכך שקלים ולרכוש דגם בעל בולמים איכותיים יותר.
 
__________8.jpg
ה 1-20 הינם אופניים שגורמים לרוכב הממוצע להרים גבה ולתהות על קנקנם ואני מוכרח לציין שהאופניים האלו הפתיעו אותי לטובה היכן שלא צפיתי, הכוונה לאבזור שבא מבית מרידה ואינו ממותג כמו המתחרים אבל עדיין נותן תמורה טובה לכסף.
 
האוכף
דבר ראשון האוכף הזה נוח מה שמבחינתי היה אפילו  מוזר שכן כבר התרגלתי להחליף אוכף  בכל אופניי המבחן שעליהם רכבתי עד היום. האוכף מבית מרידה מעוצב נאה מבחינה חזותית אך גם מבחינה אורטופדית ולא משאיר סימנים או חבורות בסיום הרכיבה - גם ברכיבות ארוכות. מבחינתי זו הייתה  הפתעה כי בד"כ יצרנים אינם משקיעים די באוכפים שמסופקים עם האופניים והרוכב נאלץ להוסיף כמה מאות שקלים שאינם כלולים במחיר כדי לשדרג.
 
הבלמים
הבלמים הם מבית שימנו –Shimano M506 עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ, חזקים ונשכניים. הם מאוד הפתיעו ביעילותם ולא אכזבו אותי אפילו פעם אחת. למרות שמדובר בבלמים ללא יומרות לרכיבה אגרסיבית הם תמיד סיפקו עוצמת בלימה מספקת שאפילו גרמה לי לקנא קצת כי באופניים הפרטיים שלי   מותקן הדגם    M445  שכנראה מפגר קצת מאחור מול הסטנדרט החדש. ידיות הבלם לדוגמא קצרות ומאפשרות תפעול באצבע אחת ובעלות מנגנון משופר. חשוב לציין שידיות הבלם משולבות עם מעבירי ההילוכים וכך תורמות למראה פחות מסורבל של ההגאים.  
הצמיגים
ברוחב 2.25 מבית חברת מרידה הם בעלי אחיזה טובה ותיפקדו היטב ברוב המצבים – למרות שבמהירויות גבוהות נטו לאבד אחיזה בפניות ובדריפטים אך עדיין ראויים לציון לשבח לאור העובדה שהם אינם מתוצרצת חברה ממותגת והבהחלט משרים ביטחון. גם 
הגריפים השחורים בעלי טבעת נעילה משדרים איכות והכידון הרחב מבית מרידה מספק היגוי טוב למרות שאין לו זוית הגבהה.  בחירת כידון "ישר" יותר ע"י מרידה בהחלט מחזקת את התחושה שאלו אופניי שבילים עם קריצה לכיוון הקרוס קאנטרי. בנוסף זוית ההיגוי והסטם הקצר מספקים קלילות מרשימה שעוזרת מאוד כאשר רוכבים במסלולים צפופים. מידת הגלגל כנראה עוזרת בנוסף להיגוי והג'אנטים שגם הם מבית מרידה נראים אמינים ואיכותיים, לא תשמעו ממני כאן תלונות על משקל גבוה של הגלגלים, להיפך עם האופניים קל מאוד לפתח מהירות מעמידה ומידת הגלגל בהחלט סייעה בקטעים טכניים והורגשה לטובה בשילוב עם גאומטריית ההיגוי, רוחב הכידון והסטם הקצר.
__________9.jpg
  הקראנק  
מבית שימנו  הוא בעל יחסי ההעברה   
40-30-22  שמוכרים לי היטב מהאופניים הפרטיים שלי ואני דיי מרוצה. 30 הילוכים מסייעים להניע את האופניים במגוון מסלולים והופכים אותם לאופניים שימושיים מאוד.
 
לסיכום
ה 7.6 מציעים תמורה רבה בעד מחיר לא גבוה וזאת בהחלט עסקה משתלמת עבור רוכבים לא מנוסים למרות המפרט הנמוך של בולמי הזעזועים.  למען האובייקטיביות אופניים אלו נרכבו ע"י רוכב נוסף ללא ניסיון עשיר וגם התחושה הכללית שלו הייתה טובה. אני ממליץ על אופניים אלו בגלל שאלו אופניים טובים עם מפרט טוב ומספק עבור רוכבים מתחילים, אפשר תמיד לשדרג לדגם בעל בולמים איכותיים יותר ורכיבים שונים.
האיבזור מבית מרידה  דורש מבחן לטווח ארוך על מנת לעמוד באמת על טיבו, אך ברכיבות המבחן הרשים האבזור מאוד לטובה. אלה בהחלט אופניים שכדאי לקחת בחשבון בסקר שאתם עורכים  לפני קניה ואני דיי בטוח שרוב הרוכבים ישקלו אותם בחיוב בגלל התמחור התחרותי והתמורה המספקת
 
אהבנו פחות:
 בובינג של הבולם הקדמי 
כיוון מוגבל של הבולם הקדמי ןהעדר יכולת נעילה
 
אהבנו יותר
בלמים וצמיגים בממית מרידה שהפתיעו לטובה
תאוצה יפה ובלימה חדה
מחיר - 7500 ש"ח -התמורה טובה לכסף 
 
ציון סופי:  ארבעה כוכבים  מתוך חמישה במדד מגזין אופניים
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
 
 
 
 
 
 
tzachi2.jpg
 צחי כנען, דיאטן קליני, מתמחה בהרזיה, מטבוליזם ותזונת ספורט, מציע כללי אצבע בסיסיים מעשיים לתזונה ושתייה נכונה, לפני, תוך כדי ואחרי אימון. 
 
מאת צחי כנען*
ר וכבי האופניים המקצוענים יודעים שתזונה נכונה לפני, בזמן ואחרי רכיבה משפרת ביצועים ספורטיביים, מונעת  פציעות, מאפשרת התאוששות מהירה וטובה ותורמת לירידה מאוזנת במשקל.  למרות זאת, מודעותם של מרבית הרוכבים החובבניים לנושא התזונה הנכונה, נמוכה ולא מוקפדת.  
גלוקוז הוא מטבע האנרגיה הבלעדי לכל איבר ושריר בגופנו (שריר הלב, הריאות, הרגליים וכו').  הוא נמצא בחלקו בכלי הדם (ונמדד בבדיקות דם שגרתיות) וחלקו נשמר בשרירים כחומר הנקרא 'גליקוגן'. אבל, למרות חשיבותו הגדולה, מאגרי הגלוקוז בגופנו מצומצמים ומסתכמים ב-300-500 גרם בלבד. כמות זו מספיקה לפעילות מתונה, כמו הליכה, שחיה או רכיבה קלה בפארק. גם התהליך האיטי של פירוק השומן לגלוקוז המתגבר ככל שהפעילות מתמשכת, לא מספק את צורכי הגוף באימון אינטנסיבי שאורך יותר משעה. 
במידה ולא נדאג לצריכת גלוקוז לפני האימון ובמהלכו, בהתאם לאורכו ולעצימותו,  ריכוז הגלוקוז בדם ירד,  נרגיש תשישות ועייפות ועצימות האימון תפחת דרמטית. תפריט יומי עתיר פחמימות (המתפרק בגוף לגלוקוז) מעשיר את מאגרי הגליקוגן בשריר, מאריך את זמן הפעילות עד תשישות ומשפר את ההישגים הספורטיביים ברכיבה. לכן, מומלץ לצרוך כמות נדרשת של קלוריות ופחמימות (כמקור לגלוקוז) מדי יום  ו"סביב" האימונים.
 אכילה לפני פעילות 
ככלל נהוג לחלק את צריכת הפחמימות לפני אימון לשני שלבים : 
השלב העיקרי המוקדם, כשעתיים עד חמש לפני הפעילות והשלב השני הסמוך לאימון – 'הקרוב', כ-30-60 דק' לפני הפעילות. שני השלבים נועדו להעשיר את מאגרי הגליקוגן לקראת האימון ולשמור על רמת הגלוקוז יציבה ככל האפשר באימון. 
בשלב 'המוקדם' (בארוחת צהריים כאשר האימון בערב) מומלץ לאכול פחמימות מורכבות כגון פסטה, תפו"א, אורז, לחם וכו' עם חלבונים מן החי ו/או תחליפים מהצומח כגון קטניות. בשלב 'הקרוב' מומלץ לאכול פחמימות קלות לעיכול, ביניהן: פירות טריים או יבשים, דגני-בוקר, לחם לבן, קרקרים עם גבינה לבנה/דבש. בסמוך מאוד לאימון אפשר לאכול חטיפי אנרגיה (המכילים מעט סיבים ושומן) או ג'לים ייעודיים. לפני אימון בוקר נדאג לצרוך את ארוחת השלב 'המוקדם' בערב הקודם ואת המזון בשלב 'הקרוב' עם הקימה, חצי שעה עד שעה לפני האימון. 
 
בשלב 'הקרוב' מומלץ להימנע ממאכלים עתירי שומן כאבוקדו, טחינה, אגוזים, חלבה ומוצרי חלב מעל 5% ומזונות מעודדי פעילות מעיים (עתירי סיבים) כמו לחם מחיטה מלאה, קרקרים מלאים ירקות, פירות טריים ויבשים (בעייתי רק בעצימויות גבוהות) קורנפלקס מחיטה מלאה, מדייסת קוואקר וכו'
20130119_IMG_9497.jpg
שתיית נוזלים מספקת היא ערובה לביצוע אימון אופטימלי. חסר נוזלים פוגע בפעילות האירובית ומגדיל את הסיכון למכות חום שעלולות להיות קטלניות. ההגדרה הרשמית לחסר נוזלים הוא איבוד למעלה מ- 2% ממשקל הגוף (למשל גבר השוקל כ 85 ק"ג ומאבד יותר מ 1.6 ק"ג במהלך האימון). לכן חובה לשתות  במשך היום,  לפני, במהלך ואחרי פעילות.  
 
כשעה לפני הפעילות  מומלץ  לשתות כ- 500 מ"ל נוזלים השווים לכ- 3 כוסות מים. קרוב לוודאי שבקיץ הישראלי, או בפעילות מוקדמת בבוקר לאחר צום, יהיה צורך להכפיל את הכמות. מניסיוני, התבוננות פשוטה בצבע השתן וחתירה לצבע כמעט שקוף היא מדד מהימן לרמת הנוזלים במשך היום. יחד עם זאת, כשעה לפני מרוץ מומלץ לרוב הרוכבים לא לשתות, כדי להימנע ממתן שתן דחוף תוך כדי פעילות.
 
 אכילה ושתייה במהלך רכיבה
תוספות והשלמות למאגרי הגלוקוז קשורים באופי הפעילות, באורכה ובעצימותה. הן יידרשו, לרוב, בפעילויות בעצימות גבוהה, כמו רכיבה, ריצה, ריקוד, שחייה, וחתירה.
ברכיבה על אופניים, הישיבה מאפשרת צריכת מזון רבה יותר, וזאת בשונה למשל מריצה – ניתן אם כך להשלים 250-300 קלוריות (כ 60-75 גרם סוכרים) לשעה. ההשלמה הקלורית חשובה לאין שיעור כאשר הרוכב  לא אכל לפני האימון, או נמצא במאזן קלורי יומי שלילי (דיאטה). ברכיבה, פעילות ארוכה במהותה, מומלץ להתחיל "בהשלמת הקלוריות"  מיד עם תחילת הפעילות, אחת ל- 15-20 דק', ולצרוך סוכרים ממקורות שונים, למשל ג'לים, סוכריות ג'ל, חטיפי אנרגיה, פירות טריים ויבשים, בייגלה ומשקאות איזוטוניים.  
קצב ההזעה בפעילות משתנה בין אדם לאדם ותלוי בטמפרטורה, בלחות, במסת הגוף, בגנטיקה, באקלום הגוף וביעילות המטבולית. לכן אין זה מפתיע שטווח ההזעה נע בין 0.3 ליטר לשעת פעילות ועד 2.5 ליטר! ברכיבה מקובל להשלים כחצי ליטר מים, בכל שעה. 
מומלץ להישקל לפני ואחרי רכיבה כדי ללמוד על משטר השתייה מול קצב איבוד הנוזלים האישי בתנאי מזג אוויר שונים. 
avatiach.jpg
 אכילה אחרי פעילות
עיתוי והרכב הארוחה תלוי באורך הפעילות, בעצימותה ובעיתוי האימון הבא. ככלל,  ההשלמה הקלורית הנדרשת לאחר אימון אינדיבידואלית לכל רוכב  אך לרוב 250-500 קלוריות יספיקו לרוב האימונים הנמשכים כשעה. לדוגמא: לאחר סיום אימון רכיבה בן 4 שעות נדרשת ארוחה גדולה ומשמעותית, לעיתים כפולה בגודלה מארוחה "רגילה".  
 
לסיכום: המלצותיי מבוססות על המידע המדעי העדכני ביותר כיום ועל ניסיוני כמטפל וכספורטאי. יחד עם זאת, מומלץ לכל הרוכבים לנסות ולהעריך את ההמלצות לגופם ולבחון האם תזונתם עונה על הצרכים הפיזיים הייחודיים להם
 
*צחי כנען, דיאטן קליני, מתמחה בהרזיה, מטבוליזם ותזונת ספורט, מרתוניסט ואיש ברזל
 

BANNER4.jpg

aaa22.jpg

facebook.jpg

panaracer.jpg

ofanaim_magazin199.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg